bazarnews

کد خبر: ۳۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
یک کارشناس اقتصاد بین الملل مطرح کرد:
محمد حسین بابالو گفت:بهترین رتبه ایران در جدیدترین سنجش شاخص رقابت‌پذیری جهانی رتبه ۱۹ برای «اندازه بازار» بوده است.

گروه بین الملل بازارنیوز : مجمع جهانی اقتصاد یا اجلاس داووس یک نهاد غیر دولتی و رویکردی مبتنی بر آینده نگری دارد.

وی ادامه داد: مجمع جهانی اقتصاد گزارش رقابت پذیری ۲۰۱۸ را بر پایه رخدادهایی در چهارچوب های انقلاب چهارم صنعتی تعریف کرده است.

این کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: جدیدترین سنجش شاخص رقابت‌پذیری جهانی که توسط مجمع جهانی اقتصاد انجام گرفته حاکی از این است که ایران در این شاخص به رتبه ۸۹ در میان ۱۴۰ کشور دست یافته است.

وی همچنین با اعلام اینکه دنیا امروز در حال تجربه انقلاب چهارم صنعتی است، افزود: کسب رتبه ۸۹ در چنین شرایطی به هیچ وجه زیبنده ایران نیست.

بابالو تصریح کرد: اندازه بازار مهمترین سیگنال مثبت گزارش رقابت پذیری ۲۰۱۸ مجمع جهانی اقتصاد برای ایران بوده است.

وی گفت: ایران در حال حاضر نوزدهمین اقتصاد بزرگ جهان به لحاظ اندازه بازار شناخته می شود.

این کارشناس اقتصاد بین الملل ضمن اشاره به اهمیت بالای انقلاب چهارم صنعتی افزود: این انقلاب فرصت ها و توانمندی های خیلی بزرگی برای ایران ایجاد تا بتواند عقب ماندگی های خود را جبران کند.

وی بیان داشت: وقتی اندازه بازار اقتصاد کشوری نوزدهم و رتبه رقابت پذیری ۸۹ جهان است اول خیلی باید تلاش کرد دوم خیلی ظرفیت و موقعیت برای توسعه دارد.

بابالو یادآورشد: آمار و ارقام گزارش رقابت پذیری مجمع اقتصاد جهانی نشان می دهد حال و روز شاخص رقابت پذیری ایران در مقایسه با سایر ممالک دنیا تعریف چندانی ندارد بنابراین می طلبد برای بهبود بخشی به این شاخص گام های بلندی در کشور برداشته شود.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: