گروه بازرگانی بازارنیوز : مجتبی خسرو تاج افزود: برای توسعه صادرات ابتدا باید بازارهای هدف مورد مطالعه و شناسایی قرار گیرد تا معلوم شود چه نوع کالایی در سطح بازارهای جهانی مورد نیاز است و همینطور کشور در کدام رشته از کالاها مزیت و قدرت رقابتی دارد.
وی ادامه داد: تمامی مصرف کنندگان امروز در تعقیب کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب هستند بنابراین تولید کنندگان باید به دنبال سازو کارهای باشند که ضمن افزایش کیفیت کالا قیمت منطقی و رقابتی باشد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مقیاس تولید از موضوعات اساسی در بحث قیمت کالاهاست.
وی افزود: کشورچین امروز در بسیاری از محصولات می تواند رقابتی وارد بازارهای جهانی شود چرا که به مقیاس تولید توجه دارد.
خسروتاج اظهارداشت: موقعی که سطح تولید بیشتر می شود هزینه ثابت بر تولید تقسیم و صادرکنندگان با قیمت های رقابتی پائین تری می توانند کالاها را در سطح بازارهای جهانی عرضه کنند.
وی گفت: بازاریابی و تبلیغات از دیگر مولفه های مهم توسعه صادرات در هر کشوری است بنابراین صادرکنندگان باید به این اصل اساسی توجه بیشتری داشته باشند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: مصرف کنندگان همواره در معرض هجوم فضاهای تبلیغاتی صادرکنندگان قرار دارند که در چنین شرایطی برای داشتن بازار فروش مناسب و جذب مشتری باید با تبلیغات هدفمند مشخصات و کیفیت کالا ها را به خوبی برای مشتریان تبیین و معرفی کرد.
رادیو اقتصاد