bazarnews

کد خبر: ۴۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حجم امسال بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: نوسان های بازار ارز توسعه این بخش را کند می‌کند و اهداف برنامه ششم با این شرایط ارزی قابل دستیابی نیست.

«محمدجواد آذری جهرمی» ظهر دوشنبه پس از نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: بخش ارتباطات بر اثر وضع تحریم ها و افزایشنرخ ارز با تلاطم هایی روبرو شده است و موضوع جلسه امروز بررسی اثرات این تلاطم و شیوه مدیریت آن بود.
وی ادامه داد: پارسال حجم بازار ارتباطات وفناوری اطلاعات 36 هزار میلیارد تومان بود و پیش‌بینی ما برای امسال 40 هزار میلیارد تومان است و بنا بود دولت به طور مستقیم 6 هزار و 400 میلیارد تومان از 40 هزار میلیارد تومان را تامین کند.
به گفته وی، در پنج سال گذشته با همکاریبخش خصوصی و دولتی در این حوزه حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 70 درصد آن مربوط به بخش خصوصی بوده است.
وی تاکید کرد همه درآمد بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات ریالی است و بخش زیادی از هزینه‌های آن ارزی؛ که این موضوع به ورود بخش دولتی برای تسهیلات نیاز دارد. 

** تصویب بسته 14 بندی در نشست امروز
آذری جهرمی اعلام کرد:در جلسه امروز پیشنهادهای سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات بررسی و در نهایت بسته‌ای 14 بندی تصویب شد که بخشی از آن به موضوع فضایی و فناوری اطلاعات در زمینه تسهیل کسب و کارهای نوپا مربوط بود.
وی درباره طرح «نوآفرین» نیز توضیح داد: طرح «نوآفرین» نزدیک به سه ماه است در دولت مانده و به تصویب نرسیده است اما باید اجرایی شود و ما منتظر ارسال طرح به دولت هستیم که در جلسه صحبت شد این طرح هر چه زودتر موانع و اشکالات آن برطرف شود تا به نتیجه برسیم.
طرح نوآفرین درباره رفع مشکلات کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) در 18 ماده تنظیم شده است.
این طرح به مشکلات بیمه، نظام تامین منابع،مالیات و مجوزهای کسب‌وکارها می‌پردازد.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: