bazarnews

کد خبر: ۴۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
استاد اقتصاد در گفتگو با بازارنیوز:
استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت:وقتی در زمان‌های خاص، اتفاق خاصی در بازار می‌افتد که افزایش تقاضا محتمل باشد، دلالان سعی می‌کنند نرخ برابری ارز با پول داخلی را افزایش دهند.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : عبدالمجید شیخی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران در مورد نوسانات نرخ دینار در چند روز اخیر به بازارنیوز گفت: این اتفاق کار دلالان است، چون زمان سفر و مراسم بزرگ اربعین حسینی است؛ زائرین در حال خرید دینار هستند؛ وقتی در زمان‌های خاص، اتفاق خاصی در بازار می‌افتد که افزایش تقاضا محتمل باشد، سعی میکنند نرخ برابری ارز با پول داخلی را افزایش دهند. بنده هم در راهپیمایی بوده‌ام اکثرا ریال ایرانی را می‌پذیرند و نیازی به تبدیل ارز نیست.مبادلات و مراودات بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها مستمر ادامه دارد و نیاز به تهیه دینار هم نیست.

وی با اشاره به تشابه شرایط دینار و دلار به یکدیگر، افزود : قیمت دلار هم حبابی و غیر معقول است چون قدرت خرید دلار آنقدر نیست که طبق قاعده اصل برابری قدرت خرید آنقدر روی آن قیمت گذاشتند، قیمت واقعی دلار چیزی حدود 4000 تومان بیشتر نیست، ولی این دلالان هستند که این بلا را سر قیمت دلار و یورو آورده‌اند. بنابراین افت ارزش پول داخلی نتیجه عملکرد زشت دلالان است که البته عامل این فساد خود دولت است. در واقع این بلا را خود دولت سر مردم آورد و قدرت خرید مردم را به یک سوم رسانده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: