bazarnews

کد خبر: ۴۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
وزیر خارجه آمریکا بلافاصله پس از تصویب وام کلان ریاض به اسلام‌آباد گفت: امیدواریم پاکستان خواسته‌های ما را در منطقه اجرایی کند.

به گزارش داون نیوز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تصویب وام 12 میلیارد دلاری عربستان به پاکستان و عدم مراجعه اسلام‌آباد به صندوق بین المللی پولاعلام کرد: امیدواریم پاکستان خواسته‌های مشخص‌شده ما را در منطقه اجرایی کند.

وی تصریح کرد: ایجاد صلح در افغانستان یکی از مهم‌ترین اهداف ما است که امیدواریم پاکستان در حصول این هدف به ما کمک کند.

پامپئو افزود: من در سفر به پاکستان با دولتمردان جدید این کشور ملاقات داشته‌ام و به آنان اعلام کرده‌ام که سیاست‌های آمریکا در قبال منطقه جنوب آسیا تغییری نکرده است.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: یکی از خواسته‌های ما این است که پاکستان در مرزهای غربی خود (مرز با ایران) اجازه ندهد‌ که گروه‌های تروریستی فعالیت کنند و ما از این واضح‌تر نمی‌توانیم خواسته خود را عنوان کنیم.

پامپئو اضافه کرد: اگر پاکستان نتواند به این خواسته‌ها جامه عمل بپوشاند باید عواقب تصمیمات خود را به‌عهده بگیرد.

وی اظهار داشت: پاکستان نباید از گروههایی نظیر طالبان، شبکه حقانی و... حمایت کند و به عناصر این گروه در خاک خود پناه بدهد.

این درحالی است که دولت آمریکا تلاش می‌کرد از شرایط بد اقتصادی پاکستان سوء استفاده کرده و از طریق صندوق بین المللیپول شرایطی را پیشِ‌روی پاکستان قرار دهد که دولت‌مردان این کشور بیش از پیش مجبور به اجرای خواسته‌های آمریکا شوند.

روز گذشته عمران‌خان در سفر به عربستان توانست نظر دولت‌مردان سعودی را برای اعطای وام 12 میلیارد دلاری جلب کند و به این ترتیب به‌جای آمریکا به عربستان پناه ببرد.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: