bazarnews

کد خبر: ۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درنشست خبری:
به گفته معاون شهرسازی شهرداری تهران در شش ماه اول سال ۴هزار و‌۷۳۴حکم ماده ۱۰۰صادر شده است.

پیروز حناچی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در نشست خبری آستانه انتخاب شهردار جدید پایتخت با اشاره به لزوم برخورد با تخلفات شهرسازی گفت:در شش ماهه اول سال 4 هزار و 734 حکم کمیسیون ماده 100 صادر شده است که البته این علامت خوبی نیست و این حجم از تخلفات نباید در سطح شهر داشته باشیم . 

وی ادامه داد:نگاه ما به مناسب سازی معابر متفاوت است وزنان خانه دار که با کالسکه در سطح شهر تردد می کنند یا پیرمردها و پیرزن هایی که با عصا راه می روند و یا ناشنوایان ونابینایان هم باید در مناسب سازی ها مورد توجه قرار گیرند . شاید در گذشته تنها 4 تا 5 درصد شهروندان دارای معلولیت بوده باید معابر را برای آنها مناسب سازی کرد اما حالا با تعریف اینجامعه به 35 هم می رسد . 

حناچی اضافه کرد:در این دوره به اراضی ذخیره شهری درشت دانه توجه شده همچنین طرح هایی نیز برای میادین حسن آباد ،منیریه و بهارستان هم دستور کار قرار دارد . طرح تفصیلی منطقه 22 تهیه و به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی ارسال شده است . 

به گفته معاون شهردار تهران؛لایحه جایگزین مصوبه موسوم به برج باغ ها تهیه و به شورای شهر ارسال شده اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است . در این لایحه برج باغ به خانه باغ تبدیل شده است و عدم و نفع مالکان در ساخت و ساز به نفع آنها در حفظ باغات تبدیل می شود. 

او همچنین بعد از اشاره به توجه ویژه به بافت تاریخی و هویتی شهر تهران به ویژه محور لاله زار از سرانجام تدوین لایحه برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان های نا ایمن بلند مرتبه،گفت و اضافه کرد:این لایحه به شورا ارسال شده است و طرح جامع برج میلاد نیز تا پایان سال تدوین می شود . 

حناچی ادامه داد: یک اتفاقی که پس از پلاسکو افتاد این بود که برخی از ذی نفعان مدارک مالکیت سر قفلی را داشتند اما برخی فقط در مغازه ها کاسبی می کردند . در بخش شمالی قرار شد مالکان خود اقدام به ایمن سازی و مقاوم سازی کنند و شرط گذاشته شد که مشاور صاحب صلاحیت نظام مهندسی طرح ایمن سازی را تایید کند .می توانیم به همان تعداد طبقات گذشته به مالک پلاسکو مجوز ساخت دهیم به شرط آن که الزام های ایمنی در ساختمان را رعایت کند . 

حناچی اضافه کرد:در برابر تخلفات ساخت و ساز نباید به گونه ای برخورد شود که سرمایهگذار در شهر احساس خطر کند اگر تخلفی صورت گرفت باید با مدیری که وظیفه راهبری خود را انجام نداده است باید برخورد شود . 

به گفته معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران؛در این مدت فشار زیادی را تحمل کردیم تل از مسیر گذشته کسب درآمد نکنیم و از 80 درصد وابستگی درآمدی به ساخت و ساز به 50 درصد وابستگی برسیم . 

او در پایان اظهار کرد:نشست های تهران عوامل گوناگونی دارد به طور مثال در بخش جنوب غربی تهران برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی است در بخش جنوبی وجود قتات های متروک ،در محدود پایین خیابان 15 خرداد در عمق 6 تا 7 متر هنوز آثار زلزله های قدیم باقی مانده است .

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: