bazarnews

کد خبر: ۴۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران اظهار داشت:
عبدالعزیز هدایت گفت:جمهوری اسلامی امروز در طراحی و تولید تجهیزات ساخت مجتمع های صنعتی از توانمندی بالایی برخوردار است.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز :  بطورکلی در صنعت نفت هنوز اعتقاد بر اینکه در طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز باید از دانش فنی خارجی بیشتر استفاده کرد ولی در سایر صنایع بطور کامل اعتماد سازندگان داخلی جلب شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه سابقه صنعت نفت در ایران به بیش از ۱۰۰ سال می رسد، اظهارداشت: این صنعت بوسیله خارجی ها در ایران پایه گذاری شده و هنوز استانداردهای خارجی در داخل متداول است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران گفت: این استانداردها، استانداردهای بدی نیست و سازندگان داخلی نیز از این استانداردها تبعیت می کنند.

وی افزود: ناگفته نماند در طراحی و ساخت برخی از مجتمع های پتروشیمی یا پالایشگاهی جدید گاهی از دانش فنی خارجی کمک گرفته می شود ولی معنی جمله مورد بیان این نیست که مهندسان، متخصصان و سازندگان داخلی فاقد دانش مزبور هستند.

هدایت بیان داشت: هم اکنون ۸۵ درصد طراحی و ساخت تجهیزات یک پالایشگاه بصورت داخلی و نیازی به واردات در این زمینه نیست منتها می طلبد اعتماد به سازندگان ایرانی هر روز نسبت به گذشته بیشتر شود.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: هیچ کشوری در دنیا امروز همه نیازمندی های خود را به تنهایی تولید نمی کند.

وی گفت: برای مثال آمریکا که مهد صنعت و اقتصاد در جهان است خیلی از کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می کند که این اقدام به معنی عدم توانایی آمریکا به لحاظ طراحی و ساخت کالاهای مدنظر نیست.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران افزود: برخی از نقاط دنیا تولید کالا به دلائل مختلف با هزینه های پائین تری تمام می شود به همین دلیل ممالک جهان سعی دارند اقلام مورد نیاز خود را از این کشورها تهیه کنند چون به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

وی در ادامه یادآورشد: هم اکنون برخی از مواد اولیه ساخت تجهیزات در داخل از خارج وارد می شود ولی ارزش افزوده و اشتغالی که این مواد ناشی از فعالیت مهندسی، طراحی، ساخت و نصب ایجاد می کند بسیار ارزشمند تر از مقدار موادی که بصورت واردات تامین و به مصرف می رسد.

رادیو اقتصاد 

برچسب ها: صنعت ، تولید ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: