bazarnews

کد خبر: ۴۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
جعفرزاده ایمن آبادی گفت:درباره کاهش مالیات بر ارزش افزوده واحد‌های تولیدی در زمان گفتگو با اعضای کابینه و پیش از رای گیری به توافق رسیدیم و امیدواریم که وزرا و دولت محترم هرچه سریع‌تر لایحه آن را ارائه کنند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : ایمن آبادی با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی کشور و تاثیر آن بر محقق نشدن حمایت از تولید ملی، خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی باعث شد آنطور که باید و شاید حمایت از تولید ملی در کشور اتفاق نیفتد. ما در ابتدای سال چک لیست خوبی تهیه کردیم، ولی تحریم های ناجوانمردانه و ظالمانه و فشارهایی که بر کشور وارد شد، باعث شد دولتمردان قدری از موضوع حمایت از کالا و تولید ملی فاصله بگیرند و آن را فراموش کنند.  

کاهش فشارهایی که به افزایش هزینه های تولیدی می انجامد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با ورود وزرای جدید اقتصاد، صنعت و تعاون در نشست هایی که پیش از رای گیری با آنان برگزار کردیم بر این نکته تاکید کردیم که باید به صورت جدی در فرصت باقی مانده تا پایان سال به حمایت از تولید در کشور اقدام کنیم. در این راستا یکی از راهکارها کاهش فشارهایی است که موجبات افزایش هزینه های تولیدی را فراهم می کند و این فشارها باید از روی دوش واحدهای تولیدی برداشته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ایجاد تسهیلات بانکی، ایجاد تسهیلات گمرکی و بازاریابی را ازجمله اموری دانست که به حل بخشی از مشکلات کمک می کند و یادآور شد: مواردی که ذکر شد همگی می تواند به کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی کمک کند.  

اعمال مالیات بر کالاهای ارزآور

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: متاسفانه مالیات بر ارزش افزوده بر کالاهایی اعمال می شود که می توانند ارزآور باشند. این کالاها قدرت رقابت در بین محصولات کشورهای همسایه را دارند، اما به دلیل سخت گیری هایی که در داخل اعمال شده آنطور که شایسته است دیده نشده اند و هزینه هایی که در سنوات گذشته تحمیل شده موجب شده واحدهای تولیدی نتوانند پیشرفت کنند.

توافق دولت و مجلس

وی ابراز کرد: درباره کاهش مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی در زمان گفت و گو با اعضای کابینه و پیش از رای گیری به توافق رسیدیم و امیدواریم که وزرا و دولت محترم هرچه سریع تر لایحه آن را ارائه کنند.

ابراز امیدواری برای خروج از رکود تولید

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و گمرکی و اصلاحاتی که در قالب 7 برنامه از سنوات گذشته معطل مانده بود، مورد توجه کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و من امیدوارم با توجه به اینکه وزرا معرفی شده اند و کابینه کامل شده هرچه سریع تر برنامه خروج از رکود عملیاتی شود.

خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: