bazarnews

کد خبر: ۴۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
وزیر امور خارجه پاکستان گفت که کشورش در قبال کمک‌های پرداختی از سوی عربستان سعودی، هیچ قولی به مقام‌های این کشور نداده است.

«شاه محمود قریشی» امروز در سخنرانی در جلسه مجلس سنای این کشور در خصوص شرایط کمک های پرداختی به کشورش از سوی عربستان سعودی گفت:موضوع پنهانی در خصوص بسته اعتباری عربستان سعودی نداریم.

وی اضافه کرد:این بسته اعتباری بر اساس قول یا شرایطی پرداخت نشده است.

قریشی در ادامه سخنانش با بیان اینکه پاکستان در هیچ جنگ نیابتی شرکت نخواهد کرد، اضافه کرد:اسلام آباد در عوض کمک های عربستان سعودی، شریک هیچ جنگ خارجی دیگری نخواهد شد.

وزیر خارجه پاکستان همچنین گفت:عربستان سعودی و ایران هر دو به نقش واسطه پاکستان اعتقاد دارند و وزیر امور خارجه ایران نیز در سفر اخیر خود به پاکستان، با «عمران خان» نخست وزیر در خصوص میانجیگری جنگ یمن گفت و گو کرد.

برخی از اعضای مجلس سنای پاکستان نیز در این جلسه از دولت فدرال درخواست کردند تا سیاست خارجی را به گونه ای تنظیم کند که پاکستان در هیچ جنگ خارجی درگیر نشود زیرا عواقب آن برای کشور ویرانگر خواهد بود.

برخی رسانه ها اخباری منتشر کردند که دولت آل سعود در پیشنهادی سخاوتمندانه، از عمران خان نخست وزیر پاکستان خواسته است برای برون رفت از گرداب جنگ یمن، میان ریاض و صنعا میانجیگری کرده و در ازای آن یک کمک مالی شش میلیارد دلاری دریافت کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز چهارشنبه در دیدار با «محمد مطهر العشبی» سفیر دولت مستعفی یمن در اسلام آباد، بار دیگر بر آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجی به منظور پایان دادن به جنگ یمن در صورت توافق همه طرف های درگیر تاکید کرد.

وی در دیدار امروز چهارشنبه خود گفته بود که اسلام آباد از دولت «منصور هادی» حمایت می کند.

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: