bazarnews

کد خبر: ۴۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید داشت:
عزت الله یوسفیان گفت:انتقال پول در دوران تحریم باید محرمانه بماند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : عزت الله یوسفیان اشاره به اینکه رئیس بانک مرکزی از طراحی سامانه های پیام رسان مالی خبر داده است، اظهار داشت: دولت نمی تواند برخی اقدامات خود در راستای مقابله تحریم ها را اعلام کند چرا که اگر اعلام شود آنها مانع اجرای آن می شوند از این رو محرمانه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: از تحریم های دوره قبل تجاربی کسب کردیم که می توانیم با اتکا به آنها اقداماتی برای مقابله با تحریم های کنونی داشته باشیم و اقداماتی برای دور زدن تحریم ها طراحی کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: باید بتوانیم با توجه تجارب گذشته بخش عمده ای از پول را در جریان معاملات جابجا کنیم اما باید تلاش کنیم در جریان استفاده از این تجربیات، فسادهایی که پیش آمده مجددا اتفاق نیافتد.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو، با اشاره به احتمال قطع سامانه سوئیفت از سوی آمریکا تاکید کرد: از این رو دولت در بسیاری از موارد از جمله جایگزین کرده سامانه پیام رسان مالی تدبیر کرده و آمادگی دارد اما این آمادگی ها قابل ذکر نیست.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: نحوه جابجایی پول تجربه ای از گذشته است که باید محرمانه ماند و از این روش ها برای جابجایی پول بعد از دوران آغاز تحریم استفاده شود.

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی بیان داشته: مذاکرات لازم با کشورهای طرف تجاری انجام گرفته و نحوه تعامل با آنها هماهنگ شده است.  اقدام های لازم در چارچوب تنظیم دقیق منابع و مصارف ارزی صورت گرفته و وضعیت ذخایر ارزی کشور به سطح مطلوب ارتقا داده شده است که انعکاس این امر را روزهای اخیر در ثبات بازارهای پول و ارز شاهد بوده ایم.
وی اضافه کرد: همچنین بانک مرکزی با توجه به احتمال قطع خدمات پیام رسان مالی سوئیفت، سامانه های جایگزین برای تعامل بانکی با کشورهای طرف تجاری را پیش بینی کرده است.

 

خانه ملت

برچسب ها: ارز ، پول ، تحریم ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: