bazarnews

کد خبر: ۴۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
یک کارشناس بودجه مطرح کرد:
محمدتقی فیاضی گفت:بودجه سال آینده کل کشور با توجه به شرایط داخلی، بین المللی و انتظارات مردم باید بصورت دقیق و اصولی تهیه و تنظیم شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : بودجه برنامه مالی و اجرایی دولت است که برای یکسال مالی تنظیم می شود.

وی همچنین اظهارداشت: این برنامه حاوی پیش بینی درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار و همینطور برآورد هزینه ها برای انجام عملیاتی که موجب دستیابی به سیاست ها و اهداف مورد پیش بینی در برنامه توسعه نمود پیدا می کند.

این کارشناس بودجه در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه حضرتعالی ویژگی بودجه سال آینده کشور را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: بودجه در سال های اخیر به جهت پیش بینی اهمیت خاصی پیدا کرده است.

وی افزود: ماهیت بودجه ماهیت پیش بینی اعداد و ارقام است بنابراین این پیش بینی ها باید با دقت و اطمینان بالایی همراه باشد.

فیاضی ضمن اشاره به اینکه بخش عمده از منابع بودجه دولت را عواید نفتی تشکیل می دهد، اظهارداشت: این عواید تحت تاثیر قیمت و صادرات نفت خام است.

وی گفت: صادرات نفت با توجه به تحریم های آمریکا دچار مشکل است و از طرفی پیش بینی می شود سال آینده قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی با تعدیل رو به رو شود بنابراین ضرورت دارد دولت با احتیاط عواید خود را از نفت در بودجه پیش بینی کند.

این کارشناس بودجه همچنین درآمدهای مالیاتی را از دیگر منابع مهم بودجه کشور برشمرد و افزود: وصول مالیات طی سال آینده با توجه به تورم و رکود شدید اقتصادی در جامعه با دشواری رو به رو خواهد شد.

وی اظهارداشت: دولت با توجه به محدودیت های زیاد در تامین منابع بودجه باید مصارف خود را تا حد ممکن کنترل کند.

فیاضی یادآورشد: پیش بینی بودجه برای سال آینده با توجه به شرایط موجود کار بسیار سخت و خطیری است بنابراین تهیه، تنظیم و اجرا این بودجه تیم اقتصادی حرفه ای و قوی را می طلبد

 

رادیو اقتصاد

برچسب ها: بودجه ، اقتصاد ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: