bazarnews

کد خبر: ۴۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
سخنگوی وزارت امور خارجه در دو موضع‌گیری جداگانه، انفجار انتحاری امروز در کابل و همچنین ترور یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین توسط عوامل رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

بهرام قاسمی دوشنبه شب ضمن محکوم کردن انفجار انتحاری امروز در کابل که ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت، با دولت و ملت افغانستان و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

وی  گفت: افغانستان با اراده، حفظ وحدت و امید به آینده قطعا می‌تواند شاهد پاکسازی تروریسم و عناصر تروریستی از این کشور باشد که تحقق آن، نقش مهمی در امنیت منطقه‌ای و جهانی دارد. از این‌رو تمام کشورها و جامعه جهانی باید در این راه با دولت افعانستان همکاری کنند. دولت و ملت ایران همیشه در این مسیر و تا بازگشت ثبات، امنیت و آرامش در کنار دولت و ملت افغانستان خواهند ایستاد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در موضع‌گیری دیگری با اشاره به ترور یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین و شهادت جمعی دیگر از مبارزان فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه، ضمن محکوم کردن این جنایات، رژیم صهیونیستی را تجسم عینی تروریسم دولتی در منطقه توصیف کرد و افزود: سریال ترور و جنایت و تجاوز رژیم اشغالگر قدس با حمایت و تشویق دولت آمریکا و سکوت و همراهی برخی از کشورهای منطقه همچنان ادمه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه خواستار مداخله فوری مجامع بین‌المللی برای توقف ماشین جنگی و ترور رژیم صهیونیستی شد.

 

ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: