bazarnews

کد خبر: ۴۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
نماینده عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم اظهار داشت:
مهرداد لاهوتی گفت:مباحث ارزی هرچند مشکلاتی در جای خود برای تولید کنندگان و دیگر اقشار جامعه فراهم کرده، ولی به عنوان یک فرصت مناسب برای تولید کنندگان داخلی نیز محسوب می‌شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته لاهوتی ، همیشه در بحث حمایت از تولید داخلی موضوع قاچاق و واردات بی رویه به عنوان دو عارضه و آسیب جدی در کشور مطرح بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: وجود حجم بالای قاچاق و همینطور واردات بی رویه در گذشته ضمن کاهش توان رقابتی تولید کنندگان داخلی عامل تعطیلی یا رکود بسیاری از بنگاه های اقتصادی کشور بوده است.

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بروز اتفاقات ارزی در کشور به خودی خود نگاه به واردات و قاچاق را کاهش داده و در برابر محصولات داخلی متاثر از شرایط ارزی قدرت صادراتی و رقابت پذیری خوبی در سطح بازارهای بین المللی پیدا کرده اند.

وی افزود: افزایش نرخ ارز فرصت مغتنمی برای تقویت تولید، توسعه صادرات و اشتغال افزایی در کشور فراهم کرده بنابراین می طلبد تولید کنندگان داخلی از این فرصت به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

لاهوتی در ادامه یادآورشد: افزایش نرخ ارز همانند تحریم ها تهدیدی که می تواند به فرصت شکوفایی وتوسعه اقتصادی در کشور تبدیل شود و شکی در این قضیه نیست.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: