bazarnews

کد خبر: ۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با بازار نیوز
با وجود مصوبه مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج به 10 میلیون تومان به زوج های جوان، این روزها خبرهای ضد و نقیضی در مورد احتمال تجدید نظر بانک مرکزی به گوش می رسد که موسوی نماینده مردم تهران در مجلس به این خبر واکنش نشان داد.
سید فرید موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: وام 10 میلیون تومانی ازدواج نسخ قانون است و بانک مرکزی هم نمی تواند بدون هماهنگی با قانونگذار اقدامی خلاف مصوبه مجلس داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجری قانون و هیچ دستگاهی نمی تواند بدون هماهنگی در قانون مجلس تغییرات اعمال کند افزود: اگر بانک ها و دستگاههای مجری مشکلاتی هم داشته باشند باید به مجلس شورای اسلامی اعلام کنند که تاکنون چیزی در این باره به ما اعلام نشده است.

موسوی تصریح کرد: اگر دستگاهها بدون هماهنگی با مجلس در واگذاری وام 10 میلیونی مخالفت کنند قطعا مجلس از ابزار های خود استفاده خواهد کرد. به هر حال مجریان قانون موظف هستند این قانون را عملی کنند و هیچ توجهی در این خصوص قابل قبول نیست و نیاز هست که حسب قانون، دستگاههای مجری اقدام لازم را انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از سوی بانک مرکزی به دست مجلس نرسیده است، نشان ساخت: تا جایی که اطلاع داریم شبکه های بانکی مشکلی خاصی ندارند و سامانه ای هم در این خصوص طراحی شده است و بانک مرکزی هم تا به حال در این خصوص نامه نگاری با مجلس مبنی بر تجدید نظر نداشته است. به هر حال اگر مشکلی هم باشد پیگیری خواهیم کرد.

موسوی در پایان گفت: اجرای این قانون سلیقه ای نیست و اگر مشکل، محدودیت و معذوریت هم باشد باید اعلام شود، بعد از بررسی های لازم مجلس حساسیت های این موضوع را بررسی می کند و در پایان یا بر اجرای این مصوبه پافشاری و یا تجدید نظر خواهیم کرد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: