bazarnews

کد خبر: ۴۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:
رحیم زارع گفت:مدیریت بازار ارز و منطقی شدن قیمت ارز در بازگشت ثبات به بازار نقش مهمی دارد و می‌تواند شرایط کار صادرکنندگان را تسهیل کند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : زارع درباره تغییر شرایط پیمان سپاری ارزی گفت:در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور در شرایط خاصی قرار دارد و باید از فرصت ها استفاده بهینه شود و در تصمیمات اقتصادی تمامی جوانب لحاظ شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:ارز حاصل از صادرات بر اساس مقررات باید با توجه به پیمان سپاری ارزی، به سامانه ارزی نیما باید ارائه شود که به نظر می رسد برای حمایت از صادرکنندگان خُرد ملاحظاتی رعایت شود.

زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزود: اینکه شنیده می شود موضوع تغییر شرایط پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان کوچک و متوسط مورد بازنگری قرار می گیرد نکته مهمی است البته باید از بازگشت ارز حاصل از صادرات، اطمینان وجود داشته باشد.

توجه به حجم صادرات در پیمان سپاری ارزی اهمیت دارد

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، گفت:توجه به حجم صادرات در شرایط پیمان سپاری ارزی نکته مناسبی است چرا که یکی از اولویت های کشور تداوم صادرات و حمایت از صادرات است و نباید انگیزه صادرات کاهش یابد.  

زارع گفت:مدیریت بازار ارز و منطقی شدن قیمت ارز در بازگشت ثبات به بازار نقش مهمی دارد و می تواند شرایط کار صادرکنندگان را تسهیل کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لغو پیمان سپاری ارزی برای حمایت از صادرکنندگان خرد نکته مناسبی است،یادآور شد:در هر صورت باید دغدغه های بخش خصوصی درک شود و مشکلات این بخش در زمینه بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، در تصمیمات لحاظ شود.

خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: