bazarnews

کد خبر: ۴۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
در پی افزایش تقاضای جهانی، بهای گاز طبیعی در معاملات روز جاری بازارهای نفت دنیا به بیش از چهار دلار در هر میلیون بی تی یو رسید. این درحالی است که تا این لحظه قیمت نفت با عقب نشینی سه دلاری نسبت به روز گذشته و ثبت رقم ۶۵دلار، کمترین ارزش خود را در هشت ماهه اخیر تجربه می کند.

افزایش شدید تقاضا و سرما، منجر به رشد قیمت‌های گاز در بازارهای جهانی نسبت به سال های قبل شده است، به‌طوری‌که میانگین قیمت گاز آمریکا در بازارهای جهانی  ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است. البته بخشی از افزایش اخیر قیمت گاز ناشی افزایش تقاضای فصلی در فصل زمستان عنوان شده است.

نمودار قیمت روز

نفت

نفت

طی ماه گذشته میلادی قیمت گاز در هنری هاب آمریکا حدود ۲ دلار و ۶۰ سنت برای هر میلیون بی تی یو  بود اما در روز های اخیر شاهد افزایش قیمت ناگهانی  و قرار گرفتن قیمت ها در کانال ۴ چهار دلار هستیم این قیمت‌ها بالاتر از انتظارات است و کارشناسان انرژی علت آن را بیشتر هوای سرد و تحولات موقتی و فصلی به طبع آن افزایش تقاضا بویژه در هند و چین عنوان کرده اند. این در حالی است که در برآوردهای اعلامی تصور نمی‌رفت تقاضا رشد قابل توجه و سریع اینچنین داشته باشد و تصور قیمت امروز هم نمی رفت.

نفت

گفتنی است این افزایش قیمت ها در چهار سال گذشته کم سابقه بوده و از سال ۲۰۱۴ قیمت های جهانی روند کاهشی به خود گرفته است.

نمودار سالهای قبل

نفت

 

اقتصادآنلاین

برچسب ها: گاز ، نفت ، قیمت گاز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: