bazarnews

کد خبر: ۴۱۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:
احمد انارکی گفت:استفاده بهینه از منابع صندوق توسعه ملی به رشد قابل توجه صادرات غیرنفتی منتهی می‌شود

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته انارکی ، اینکه برای دست یابی به اقتصاد توانمند و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز بهتوسعه صادرات غیرنفتی وجود دارد، یک موضوع بدیهی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:آمریکا بر خلاف ادعاها نتوانست جلوی صادرات نفت ایران بگیرد از ابتدا نیز این موضوع مشخص بود که نمی تواند موفق شود اما با جلوگیری از خام فروشی و توسعه صادرات غیرنفتی می توان حتی شرایط را به نحوی ارتقا داد که حتی نتواند این موضوعات را مطرح کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:یکی از اهداف صندوق توسعه ملی، تبدیل بخشی از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فراورده های نفتی به ثروت های ماندگار مولد اقتصادی است و باید سهم نسلهای آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده های نفتی نیز حفظ شود.

انارکی محمدی افزود:32 درصد از منابع حاصل از فروش نفت سهم صندوق توسعه ملی است که اگر این منابع مدیریت و بصورت صحیح سرمایه گذاری شود رشد قابل توجه صادرات غیرنفتی را در پی دارد.

چرخه ناشی از باز توزیع منابع برگشتی صندوق توسعه ملی مناسب نیست

وی ادامه داد:در حال حاضر برگشت منابع تسهیلات ارزی مناسب نیست و  چرخه ناشی از باز توزیع منابع برگشتی با اختلال روبرو شده است.

انارکی محمدی گفت: افزایش دقت در پرداخت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی با اولویت تولیدات صادرات محور به همراه تدوین ساز و کار مناسب برای پرداخت اقساط تسهیلات باید مدنظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:تخصیص مناسب منابع صندوق توسعه ملی و برگشت تسهیلات به چرخه باز توزیع می تواند محرک صادرات غیرنفتی قرار بگیرد و اقتصاد کشور را توانمندتر کند تا از شرایط تحریم نفتی، عبور کرد.

خانه ملت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
ایا ارز صادراتی به داخل کشور برگشت که طمع به صندوق ذخیره دارید حتما قصد دارید قصه های 70 تن طلا و 30 میلیارد دلار بر باد رفته را تکرار کنید ..
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: