bazarnews

کد خبر: ۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
نایب رییس اتاق ایران و چین گفت: با وجود کاهش مجدد قیمت ارز طی چند روز گذشته اما با هر نوع حسابی هنوز نرخ دلار واقعی نیست.

مجیدرضا حریری با اشاره به عوامل افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشته توضیح داد: در چند ماه اخیر نرخ ارز به دلایل غیر اقتصادی افزایش یافت که از جمله این دلایل غیر اقتصادی می‌توان به تحریم، سوء مدیریت اثرات تحریم، انتظارات تورمی جامعه و هراس از کاهش ارزش پول ملی و افزایش تقاضا اشاره کرد.

نایب رییس اتاق ایران و چین با بیان این که دولت بر بیش از 90درصد منابع ارزی کشور تسلط کامل دارد، تصریح کرد: دولت عرضه کننده اصلی ارز در کشور و در نتیجه تنها قیمت‌گذار نرخ است؛ به این خاطر که رییس جمهور سه بار به صورت علنی اعلام کرد که قادر به کاهش نرخ ارز با افزایش عرضه به بازار هستند اما به دلیل صلاح مملکت از این کار خودداری می‌کنند بنابراین با وجود همچین اختیاری نمی‌توان عامل کاهش و یا افزایش نرخ را عامل دیگری دانست.

حریری با بیان عوامل کاهش نرخ ارز بعد از دور دوم تحریم‌ها افزود: دولت با تزریق به موقع و به اندازه ارز در بازار و از طرفی کاهش تقاضا، باعث کاهش نرخ در بازار شده است.

او درباره آینده این بازار اظهار کرد: ما نیمه اول این تحریم‌ را بازی کرده‌ایم و توانستیم با یک دفاع اتوبوسی جلوی دروازه تحریم، اثرات روانی و سیاسی آن را به حداقل برسانیم.

نایب رییس اتاق ایران و چین اضافه کرد: حالا وارد نیمه دوم که به اصطلاح نیمه مربیان است شده ایم؛ در این مرحله باید مدیران کشور آن چه که از قبل می‌دانند را با تاکتیک‌های جدید عملیاتی کنند به این صورت که اکنون باید برای شش ماه آینده نقشه تازه‌ای داشته باشیم چرا که اگر با همان روش نیمه اول عمل کنیم رقیب دست ما را خوانده و ما به طور حتم موفق نخواهیم شد.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: