bazarnews

کد خبر: ۴۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
بارش برف و کولاک در ارتفاعات توچال تهران موجب گرفتار شدن ۲۷ کوهنورد شد که با حضور به موقع آتش نشانان این کوهنوردان نجات یافتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز شنبه در این باره گفت: حوالی ساعت 17 روز گذشته (جمعه) حادثه گرفتار شدن تعدادی کوهنوردان در ارتفاعات توچال به سامانه 125 اعلام و با توجه به اینکه در روزهای پنج شنبه و جمعه یک تیم کامل امداد و نجات کوهستانی سازمان آتش نشانان در ارتفاعات توچال حضور دارند این افراد به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: 24 مرد و 3 زن کوهنورد بین ایستگاه های 5 و 7 تله کابین توچال در حال پیمودن مسیر بودند که بدلیل بارش برف و کولاک در محل گرفتار شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان وارد عملیات نجات شدند و این افراد را بدون آسیب دیدگی و در حالی که دچار سرمازدگی بودند به ایستگاه شماره 5 منتقل و در ساعات میانی شب این افراد را به پائین منتقل کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این افراد دچار آسیب دیدگی نشده بودند و پس از حضور چندین ساعته در پائین و انجام اقدامات اولیه درمانی محل را ترک کردند.

وی از کوهنوردان خواست در فصل زمستان با توجه به بارش برف در ارتفاعات قبل از رفتن از شرایط جوی منطقه آگاه داشتند و با تجهیزات لازم زمستانی کوهنوردی کنند.

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: