bazarnews

کد خبر: ۴۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛
معاملات امروز با ریزش سنگین شاخص و عرضه اولیه «کگهر» همراه بود. در این روز هشت نماد متوقف و شش نماد بازگشایی شدند.

در نخستین روز هفته شاخص بورس تهران با افتی سه هزار و 175 واحدی، تا سطح 178 هزار و 819 واحد کاهش یافت. نمادهای «فولاد»، «کگل» و «شبندر» بیشترین تاثیر را در این کاهش داشتند. طی این افت که بسیاری از نمادهای بازار سرمایه کشور را دستخوش کاهش قیمت کرد، توقف نمادها به دلیل نوسان قیمت بسیار اندک بود، به طوری که تنها پنج نماد به این دلیل متوقف شدند. در این روز «سشرق» به منظور برگزاری مجمع عمومی سالانه متوقف شد و «ثاخت» خبر از تعدیل منفی داد. همچنین «غشصفا» از افزایش سود قبل از مالیات گفت.

«ثاخت» خبر از تعدیل منفی داد: نماد معاملاتی (ثاخت) متعلق به شرکت بین المللی توسعه ساختمان به علت افشای اطلاعات درمورد تعدیل منفی متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که طبق برنامه ریزی به عمل آمده در سال قبل،  نتوانسته سود پیش بینی شده را محقق کند؛ از این رو سود پیش‌بینی‌شده هر سهم از 86 ریال به 45 ریال زیان کاهش خواهد یافت. بنا بر این اطلاعات که هنوز مورد بررسی حسابرس قرار نگرفته است٬ سود پیش‌بینی‌شده شرکت از 51 میلیارد و 524 میلیون تومان به زیان 27 میلیارد و 144 میلیون تومان کاهش خواهد یافت. 

کاهش ذخیره شیر خشک سود «غشصفا» را افزایش داد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان (غشصفا) اعلام کرده است که با توجه به قرارداد شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با سازمان‌های تعاون روستایی اصفهان و چهارمحال و بختیاری در پایان شهریور 1397 به میزان 411 تن بدهی شیرخشک که مربوط به شیر حمایتی دریافتی تا پایان تیرماه 1397 بود٬ تسویه نشده بود که از این بابت با توجه به افزایش قیمت شیر خام معادل هفت میلیارد و 335 میلیون تومان در دفاتر ذخیره در نظر گرفته شده بود که در مهرماه 1397 میزان 338 تن تولید و در انبار شرکت طی صورتجلسه به عنوان قرنطینه تحویل اتحادیه های مورد اشاره شده است. از این رو کاهش این ذخیره در مهرماه 1397 تاثیر افزایشی در سود قبل از مالیات شرکت داشته به نحوی که سود قبل از مالیات شرکت از مبلغ هشت میلیارد و 407 میلیون تومان در پایان شهریور 1397 به مبلغ 12 میلیارد و 706 میلیون تومان در پایان مهر ماه 1397 افزایش یافته که بخشی از آن مربوط به کاهش ذخیره شیرخشک مربوطه در حساب‌های شرکت است.

«شتوکا» کامیاب در مناقصه: نماد معاملاتی (شتوکا) متعلق به شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان به منظور ارائه توضیحات درخصوص مناقصه انجام شده به منظور تامین رنگ مورد نیاز واحد ورق رنگی شرکت معظم فولاد مبارکه اصفهان متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که توانسته در این مناقصه 41 درصد از مناقصه شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به دست آورد و به این ترتیب موظف به تامین 1269 تن رنگ کویل کوتینگ جهت انجام تولیدات واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان خواهد بود.

«مادیرا» و توضیحات درخصوص صورت های مالی: نماد معاملاتی شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) با توجه به ارائه توضیحات درخصوص  صورت‌های مالی میاندوره‌ای حسابرسی شده و پروژه لوازم خانگی متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است: 1- درخصوص اجاره قطعه زمین فرودگاه پیام به متراژ 72 هزار و 834 متر مربع، از شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام به مدت 25 سال، مقرر شده است که شرکت ماهانه مبلغ 133 میلیون و 529 هزار تومان را بابت اجاره به شرکت اجاره دهنده بپردازد. 2- نرخ تسعیر تعهدات ارزی و سپرده های ارزی بانکی شرکت بر مبنای نرخ سامانه نیما به ازای هر یوان 1400 تومان و برای تسعیر ارز موجود و در صندوق و سایر حساب‌های پرداختنی دو هزار و 79 تومان در نظر گرفته شده است. 3- مبلغ چهار میلیارد و 700 میلیون تومان به عنوان ذخیره کاهش ارزش موجودی مواد اولیه و بسته بندی به همراه جزئیات در نظر گرفته شده است.

 «وآتوس» و فرآیند مزایده: نماد معاملاتی شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا (وآتوس) باتوجه به ارائه توضیحات درخصوص فروش و مشارکت در برنامه ریزی و توسعه اراضی در اختیار شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا واقع در حریم شهر شریف آباد، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که جلسه گشایش پاکات شرکت کنندگان مزایده خرید اراضی واقع در حریم شهر شریف آباد (شهرستان پاکدشت) در تاریخ  و زمان مقرر در محل شرکت برگزار شد و سه شخص حقیقی به عنوان برنده مزایده انتخاب شد. گفتنی است مبلغ قراردادهای یاد شده درمجموع 457 میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان شده و قرار است وجه این قرارداد طی ۱۰ ماه و در قالب اقساط ماهانه پرداخت شود. شرکت خالص ارزش دفتری این دارایی را 186 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970826

 

اقتصادآنلاین

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، پیام ناظر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: