bazarnews

کد خبر: ۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
رئیس سازمان برنامه و بودجه:
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منابع مورد نیاز برای توزیع بسته‌های حمایتی دولت از محل مابه‌التفاوت ارز پتروشیمی‌ها تامین می‌شود.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با جهاد کشاورزی گفت: اکنون پتروشیمی‌ها خوراک خود را از دولت دریافت می‌کنند، اما ارز را در سامانه نیما به فروش می‌رسانند پس لزومی هم ندارد که دولت همین ۱۳ سنت مربوط به خوراک بر مبنای ۴۲۰۰ تومان مورد محاسبه قرار دهد؛ بنابراین براساس نرخ نیمایی محاسبه شده و مابه‌التفاوت به خزانه واریز می‌شود.

وی ادامه داد: هر قدر که مابه‌التفاوت بین فروش ارز پتروشیمی‌ها و نرخ ۴۲۰۰ تومانی به خزانه برود جزئی از بودجه محسوب نشده و دولت آن را کاملا به خود مردم برمی‌گرداند.

نوبخت تاکید کرد: بسته‌های حمایتی نیز از همین محل تامین مالی و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این مسئول دولتی با بیان اینکه مسئولیت اجرای بسته بر عهده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، افزود:  جزئیات بسته های حمایتی را این وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام خواهد کرد و تنها پشتیبانی مالی بسته از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

رئیس سازمان برنامه بودجه در ادامه سخنان خود درباره حقوق کارکنان، اظهار کرد: در سال آینده افزایش حقوق کارکنان نسبت به سال جاری که متوسط ۱۰ درصد بوده بیشتر خواهد بود، اما در نهایت باید به تصویب هیات وزیران برسد.

نوبخت افزود: میزان افزایش حقوق سال ۹۸ کارمندان دولت، به طور قطع بیشتر از سال ۹۷ خواهد بود که پس از تصویب در هیات وزیران، اعلام می شود.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: