bazarnews

کد خبر: ۴۲۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
اقدس مهرافزا، خاله مظلومین یکی از اغفال شدگان این پرونده است که در ازای تنها ۵ میلیون تومان در ماه کارت بانکی خود را در اختیار این شبکه قرار داده، در حالی که مبالغ کلان حاصل از قاچاق ارز در حساب او جابجا می‌شدند و او هم‌اکنون به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : این روزها همه جا سخن از سلطان سکه است، شاید در نگاه اول اینگونه تصور شود که خرید و فروش سکه در حالت عادی جرم محسوب نمی‌شود و مظلومین تنها مهره‌ای برای بازی دادن افکار عمومی است. در حالیکه واقعیت چیز دیگری است. روزی که مظلومین دستگیر شد با همان لحن متکبرانه که از او سراغ داریم گفته بود "بروید به همه بگویید که سلطان سکه را گرفتید". «سلطان سکه» اما آخرین تاکتیک مظلومین برای عبور از سد ماموران قانون بود. او به همه اعضای شبکه‌اش آموخته بود جز خرید و فروش سکه به چیزی اعتراف نکنند تا تنها به جرائم مالیاتی صورت‌گرفته پرداخته و نسبت به سایر جرائم غافل شوند.

واقعیت در پس پرده این است که مظلومین با کمک محمد سالم، سردسته یک شبکه بوده است که نمایی از ارتباطات پیچیده در آن، خود گواهی از سازمان‌یافته بودن آن می‌دهد. این شبکه با انجام فعالیت‌های پوششی در بازار سکه، معاملات غیرقانونی ارز را در دستورکار خود قرار داده و در این مسیر در نظام پولی کشور اختلال ایجاد می‌کرد. در همان روزهایی که قیمت سکه و دلار تنها در کانال‌های تلگرامی بالا و بالاتر می‌رفت و مردم را از وضعیت اقتصادی کشور مأیوس می‌نمود، کمتر کسی نقش افرادی مانند مظلومین را درک ‌می‌کردند. یاران مظلومین با تشکیل گروه‌ در فضای مجازی اقدام به تعیین نرخ برای ارزهایی بودند که به صورت غیرقانونی خریداری نموده بودند. این در حالی است که به منظور نظارت بر فعالیت‌های ارزی، جهت اداره صرافی و ورود به بازار ارز نیاز به کسب مجوز از بانک مرکزی می‌باشد که تقریبا تمامی اعضای این شبکه فاقد این مجوز بودند. مظلومین و یاران نزدیکش از هیچ اقدامی جهت پاک کردن ردپای خود در انجام این معاملات چشم‌پوشی نمی‌کردند، در این مسیر اما قربانیان زیادی وجود دارند. اقدس مهرافزا، خاله مظلومین یکی از اغفال شدگان این پرونده است که در ازای تنها 5 میلیون تومان در ماه کارت بانکی خود را در اختیار این شبکه قرار داده، در حالی که مبالغ کلان حاصل از قاچاق ارز در حساب او جابجا می‌شدند و او هم‌اکنون به 10 سال حبس محکوم شده است.

البته بایستی به این نکته توجه شود که اشتباهات تصمیم‌گیرندگان اقتصادی در سال‌های اخیر بایستی به دقت بررسی شود و با توجه به تعمدی یا سهوی بودن اشتباهات با ایشان برخورد صورت گیرد اما این مسئله از گناه امثال مظلومین که بر خلاف اسمشان، بزرگترین ظلم‌ها را به مردم مملکت خود کردند، نمی‌کاهد.  

 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس اقتصادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
متهم اصلی این پروند آقای عراقچی معاون سابق ارزی بانک مرکزی بوده که دستگیر شد و در پشت پرده آزاد شد. و برای خالی کردن سر وصدای مردم این بدبخت را یا در یک سناریو نمایشی یا واقعی اعدام کردنند. در مملکتی که فساد از رئیس بانک مرکزی شروع می شود چگونه می شود مردم عادی که با این شبکه های درونی فساد در ارتباط هستند را مقصر اصلی دانست.
سلطان سکه به گفته قوه قضایه در زمان بهمن محمودی رئیس سابق بانک مرکزی در زمان احمدی نژآد هم دستگیر شده بود که به واسطه شفاعت بانک مرکزی آزاد شد. اگر ایشان مفسد فی الرض تشریف داشتند چگونه است که آقای سیف و عراقچی آزاد هستند. آِیا سکان اقتصادی مملکت ما در دست جمشید بسم لله ها می چرخد ؟؟ یا فقط این یک سرپوش بر فساد آشکارا در درون دولت است
مدیر پایگاه رئیس کل سابق بانک مرکزی محمود بهمنی بود
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: