bazarnews

کد خبر: ۴۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
بازارنیوز بررسی می‌کند:
تناقض در گفتار و رفتار مدیران، یکی از مهمترین دلایل ایجاد شرایط بغرنج کنونی در اقتصاد کشور است. چرا که بر اساس ادعا‌های برخی از مدیران، فرآیند تصمیم گیری‌های مهم بدون توجه به نظر کارشناسانه آنان انجام می‌شود.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : در روزهای آغازین سال جاری، در حالی که هنوز شیرینی تعطیلات نوروزی در کام مردم پایان نیافته بود، تلخی جهش نرخ دلار و ناآرامی در اقتصاد کشور کام آنان را به شدت تلخ نمود. در این بحبوحه که رفتار غیر مسؤولانه دولت آمریکا مبنی بر خروج از توافق نامه برجام نیز در ایجاد آن بی تاثیر نبود، بانک مرکزی اقدام به تک نرخی کردن ارز نمود. سیاستی که رئیس وقت بانک مرکزی، آن را «بهترین تصمیم در مقطع کنونی» نامید.

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای سیف/دلار ۴۲۰۰ تومانی خوب بود یا بد؟

اما وی در اولین مصاحبه پس از برکناری، با اذعان به این مطلب که تعیین نرخ 4200 تومانی برای دلار و تک نرخی کردن آن، تصمیم دولت بوده و بانک مرکزی هیچ گونه نقشی در این تصمیم نداشته و حتی به دلیل این تصمیم دولت، استعفا داده، تلویحاً مسوولیت اتفاقات ناشی از عدم توان دولت و بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز را بر عهده دولت انداخته است.

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای سیف/دلار ۴۲۰۰ تومانی خوب بود یا بد؟

به نظر می رسد تناقض در گفتار و رفتار مدیران، یکی از مهمترین دلایل ایجاد شرایط بغرنج کنونی در اقتصاد کشور است. چرا که بر اساس ادعاهای برخی از مدیران، فرآیند تصمیم گیری های مهم بدون توجه به نظر کارشناسانه آنان انجام می شود. در حالی که پس از اخذ تصمیم، مسوول اجرایی کردن این تصمیمات به عهده آنان است.

اسحاق جهانگیری در حالی به عنوان مسوول ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزیده می شود که به اذعان خود، توان انتخاب یا برکناری منشی خود را ندارد.

با توجه به شواهد موجود، فرآیند تصمیم گیری به خصوص تصمیمات حیاتی اقتصادی در دولت، به درستی اخذ نمی گردد و به همین سبب، فرآیند اجرا نیز به خوبی طی نمی شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: