bazarnews

کد خبر: ۴۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
اجاره ماهانه یک آپارتمان نوساز در پاریس ۲۵۳۵ یورو هزینه دارد. این مقدار بسیار بیش از هزینه اجاره در پایتخت کشورهایی، چون سوییس و نروژ است.

گروه بین الملل بازارنیوز:نداشتن منزل شخصی و اجاره نشینی مشکلی است که میلیون‌ها نفر در کشور‌های توسعه یافته اروپایی هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

آمار‌های منتشر شده از سوی نهاد‌های بین المللی نشان می‌دهد تنها ۶۹.۲ درصد از مردم در اتحادیه اروپا دارای منزل شخصی هستند و بقیه یا اجاره نشین هستند و یا در کوچه و خیابان زندگی می‌کنند.

بررسی این آمار‌های نشان می‌دهد در میان کشور‌های اروپایی نیز در کشور‌هایی که توسعه یافته‌تر هستند به طور معمول اجاره نشینی شایع‌تر است.

در میان کشور‌های اروپایی، رومانی که در اروپای شرقی واقع شده است کمترین میزان اجاره نشینی را دارد به طوری که ۹۶.۹ درصد مردم این کشور دارای منزل شخصی هستند. لیتوانی با ۹۰.۳ درصد و کرواسی با ۹۰ درصد به ترتیب در رتبه‌های بعدی از این نظر قرار دارند.

از سوی دیگر مردم سه کشور سوئیس، آلمان و اتریش که در اروپای غربی واقع شده اند و توسعه یافته‌تر حساب می‌شوند با بیشترین میزان اجاره نشینی مواجه هستند. تنها ۴۲.۵ درصد مردم سوئیس خانه دار هستند و بقیه در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند. نرخ اجاره نشینی در این کشور بالاترین رقم در میان کشور‌های اروپایی است.

آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود در رتبه دوم قرار دارد. بر اساس آمارها، تنها ۵۱.۷ درصد آلمانی‌ها خانه دار هستند. اتریش با ۵۵ درصد در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته است.

این رقم برای برخی کشور‌های دیگر عبارت است از: روسیه ۸۷.۳ درصد، اسپانیا ۷۷.۱ درصد، پرتغال ۷۵.۲ درصد، ایتالیا ۷۲.۳ درصد، هلند ۶۹ درصد، فرانسه ۶۴.۹ درصد، انگلیس ۶۳.۴ درصد و ترکیه ۶۰.۴ درصد

افرادی که در پاریس زندگی می‌کنند، قبل از اینکه در مورد امکان دیدنی و فرهنگ این شهر سخن بگویند، به هزینه بالای زندگی در آن اشاره می‌کنند. طبق آخرین بررسی ها، اجاره ماهانه یک آپارتمان نوساز در پاریس ۲۵۳۵ یورو هزینه دارد. این مقدار بسیار بیش از هزینه اجاره در پایتخت کشورهایی، چون سوییس و نروژ است. لندن پس از پارس در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد.

اینفوگرافیک زیر ۱۵ پایتخت گران اروپایی از نظر تهیه مسکن را نشان می‌دهد.
قیمت اجاره سرسام آور در اروپا/نصف مردم آلمان خانه ندارند + اینفوگرافیک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: