bazarnews

کد خبر: ۴۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛
در نخستین دوشنبه آذرماه سال جاری و در خلال کاهش قیمت‌ در بسیاری از نمادها، هشت نماد متوقف و ۱۰ نماد بازگشایی شدند.

شاخص بورس تهران امروز نیز همچون شنبه با کاهشی چشمگیر مواجه شد. این افت چهار هزار و 789 واحدی که شاخص را به سطح 166 هزار و 463 واحد تنزل داد، در پی صف فروش شدن بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز به وقوع پیوست. در این بین اما تعدادی از نمادها نیز به دلیل لزوم شفاف سازی و ارائه اطلاعات متوقف شدند که تعدادشان در فرابورس نسبت به روزهای قبل بیشتر بود. در این روز «ذوب» از واریز هزینه های درمان از بدو خصوصی‌سازی این شرکت تا پایان مهرماه سال جاری به حساب صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خبر داد و «دعبید» محصولی جدید با خواص ضد آلرژی پوستی و کهیر به بازار معرفی کرد، «وهور» از قصد خود برای فروش ساختمان اداری خبر داد و «حسینا» نیز از افتتاح موقت بخش ساخت اسکله پروژه نگین و تجهیز آن گفت.

«غشهد» مزایده برگزار می‌کند: نماد معاملاتی شرکت شهد ایران‌ (غشهد) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص فروش واحد تولیدی شماره دو شرکت شهد ایران متوقف شد. شرکت دلیل انجام این مزایده را رشد بازار مسکن در شهر مشهد و اقبال به خرید واحد شماره دو شرکت (باغ) در این شرایط مناسب بازار مسکن و همچنین بازده نامناسب واحد دو از لحاظ سود عملیاتی برای شرکت عنوان کرده است.

«دعبید» محصول جدید معرفی کرد: نماد معاملاتی (دعبید) متعلق به شرکت داروسازی دکتر عبیدی به علت معرفی داروی جدید با نام  تجاری Neotadin 5 متوقف شد. شرکت قیمت هر واحد از این دارو را برای پخش کننده 342 تومان و برای مصرف کننده 430 تومان اعلام کرده است.

«حسینا» و افتتاح موقت یک پروژه: نماد معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) با توجه به اعلام شرکت مبنی بر افتتاح موقت بخش ساخت اسکله پروژه نگین و تجهیز آن با ماشین آلات به منظور بارگیری مواد معدنی در شناورهای کوچک، متوقف شد.

«وهور» و فروش ساختمان: نماد معاملاتی (وهور) متعلق به شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور به دلیل فروش یک دستگاه ساختمان با کاربری اداری واقع در الهیه شمالی تهران متوقف شد. این شرکت اعلام  کرد که موضوع مزایده فروش یک دستگاه ساختمان با کاربری اداری در سه طبقه 760 متر زیربنای مفید در شش واحد اداری با قیمت پایه 39 میلیارد تومان بوده که آگهی آن در روزنامه سراسری اطلاعات در روز سه شنبه 15 آبان درج شده است. بنا بر اعلام شرکت این مزایده به دلیل نداشتن بیش از یک متقاضی، منتهی به انجام معامله نشده و شرکت در نظر دارد دوباره آن را برگزار کند.

«ذوب» از واریز هزینه‌های درمان خبر داد: نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) به دلیل توضیحات ارائه شده درخصوص هزینه درمان واریزی متوقف شد. هزینه‌های درمان واریزی که در حساب‌های شرکت ذوب آهن به حساب موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد منظور شده٬ از تاریخ خصوصی شدن ذوب آهن تا تاریخ 30 مهرماه سال جاری مورد رسیدگی کارشناسان رسمی دادگستری قرار گرفته است و طبق اظهار نظر هیات کارشناسی مبلغ 607 میلیارد تومان مورد تایید واقع شده است. لازم به یاد آوری است که مورد یاد شده اظهار نظر کارشناسان رسمی دادگستری است و بنا بر اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت سایر مراحل قانونی جهت صدور رای توسط مراجع قضایی در دست اقدام است که پس از صدور رای به اطلاع سهامداران شرکت خواهد رسید.

«زگلدشت» از نرخ شیر خام گفت: نماد معاملاتی شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) که دیگر نماد متوقف شده در روز جاری بود٬ درخصوص نرخ فروش شیر خام توسط انجمن‌های صنفی کارفرمایی گاوداران ایران، اعلام کرد که افزایش نرخ شیر خام توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکنون ابلاغ نشده است. با این حال نرخ فروش شیر در شش ماهه دوم توسط شرکت‌، با احتساب حمل و نقل و کیفیت شیر خام، مبلغ  دو هزار و 150 تومان در نظر گرفته شده و اثرات افزایش آن در گزارش تفسیری میان دوره ای منتهی به 31 شهریور ماه 1397 نیز پیش بینی شده است. 

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970905

 

اقتصادآنلاین

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، پیام ناظر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: