bazarnews

کد خبر: ۴۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد:
ارز دارو بیش از سال گذشته تامین شده و بخش زیادی از آن تخصیص پیدا کرده، اکنون در مورد مواد اولیه و اغلب دارو‌ها تعداد کافی و مورد نیاز از شش ماه تا دو سال وجود دارد.
گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال خبرنگار بازار نیوز در مورد سامانه‌های دارو گفت: قرار است جهت ثبت اطلاعات بیماران خاصی که نیاز دارویی دارند، سامانه‌ای طراحی شود.

جهانپور درباره تجمیع این سامانه با سامانه‌های حامی و TTAC  گفت: سامانه حامی صرفا برای شیر خشک است و موضوع کار TTAC هم چیز دیگری است که ضرورتی ندارد این‌ها تجمیع شوند، البته ممکن است به نوعی با TTAC  هم همخوانی داشته باشد و قابل اتصال باشد، ولی ارتباطی به سامانه حامی ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ارز دارو بیش از سال گذشته تامین شده و بخش زیادی از آن تخصیص پیدا کرده، اکنون در مورد مواد اولیه و اغلب دارو‌ها تعداد کافی و مورد نیاز از شش ماه تا دو سال وجود دارد. مدیر کل دارو هم هفته‌های قبل وضعیت سفید دارو را اعلام کرد.
جهانپور افزود: سامانه  TTAC همچنان سامانه محوری سازمان است و برای ثبت تولیدکننده، تامین کننده، واردکننده، ثبت کالا، اصالت کالا، رصد و رهگیری اصالت کالا همچنان برقرار است. این سامانه در کشور بی نظیر است و در کشور سامانه‌ای در حد توامندی‌های سامانه TTAC   نداریم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: