bazarnews

کد خبر: ۴۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
رئیس اداره کل اعتبارات بانک کشاورزی خبر داد:
بهزاد نیکخواه از پرداخت ۸۴ درصدی اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریالی مرحله اول و دوم وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور خبر داد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز : به گفته بهزاد نیکخواه ، بطورکلی ۱,۵ میلیارد دلاری که از سوی صندوق توسعه ملی به بحث اشتغال روستایی و عشایری تخصیص یافت معادل ریالی این میزان اعتبار در زمان تبدیل ۶۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی همچنین اظهارداشت: قرار بر این شد در برابر ۶۰ هزار میلیارد ریالی که صندوق توسعه ملی در اختیار چهار بانک و موسسه اعتباری از قبیل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی قرار می دهد بانک ها و موسسه مالی نیز به همان میزان اعتبار تامین و در مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در قالب اعتبار اشتغال پایدار روستایی وعشایری در کشور پرداخت شود.

رئیس اداره کل اعتبارات و هدایت سرمایه گذاری بانک کشاورزی گفت: مرحله اول و دوم صندوق توسعه ملی ۳۰ هزار میلیارد ریال در اختیار بانک ها و موسسه قرارداد و بانک ها نیز به همان میزان یعنی ۳۰ هزار میلیارد ریال تامین و قرار بر این شد که ۶۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کنند.

وی افزود: خوشبختانه از این میزان اعتبار صد درصد در بانک ها مصوب و ۵۰ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال معادل ۸۴ درصد نیز تاکنون پرداخت شده است.

نیکخواه تصریح کرد: بانک ها در حال حاضر منتظر پرداخت مرحله سوم وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سوی صندوق توسعه ملی هستند.

وی گفت: عددی که در این مرحله از سوی صندوق توسعه ملی تخصیص خواهد یافت معادل ۱۴ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال و به همان میزان هم بانک ها تامین اعتبار می کنند که سرجمع ۲۸ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره کل اعتبارات و هدایت سرمایه گذاری بانک کشاورزی افزود: معادل ۱,۵ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی بر اساس قانون باید به ریال تبدیل و تخصیص پیدا کند.

وی بیان داشت: درخواستی که بانک ها به سبب بروز نوسانات ارزی طی چند ماهه گذشته در کشور از مسئولان دارند اینکه طرح های مصوب جهت پرداخت تسهیلات وام اشتغال روستایی در قالب طرح متمم مورد بازبینی و بازنگری قرارگیرند چرا که تامین مالی این طرح ها بر اساس برآوردهای سه ماه قبل بوده بنابراین با قیمت های فعلی به اتمام نخواهند رسید.

نیکخواه در ادامه یادآورشد: اگر متولیان امر به فکر نباشند بدون شک بنگاه های جدید هم به سمت بنگاه های نیمه فعال و تعطیل موجود در کشور سوق پیدا خواهند کرد.


رادیو اقتصاد 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: