bazarnews

کد خبر: ۴۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
علی اکبر کریمی گفت:اشکالی که هم اکنون به صنعت خودروسازی داخلی وارد است اینکه هیچ گونه تطابقی بین قیمت و کیفیت محصولات خودرویی وجود ندارد.

گروه خودرو بازارنیوز : به گفته علی اکبر کریمی کیفیت و ایمنی محصولات خودرویی تولید داخل پائین و در عوض قیمت ها بسیار بالاست.

وی اظهارداشت: ضرورت دارد خودروسازان گزارش دقیق تری نسبت به عملکرد خود در جامعه ارائه و با مردم شفاف و صداقت باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازی در دنیا به خصوص ایران یک صنعت بسیار مهم به لحاظ گردش حجم بالای جریان مالی، اشتغال افزایی و برخورداری از واحدهای تولیدی وابسته محسوب می شود.

وی افزود: صنعت خودرو طی سالیان گذشته در کشور رشد و پیشرفت خوبی داشته و از نظر میزان تولید امروز در رده ۱۵ جهانی قراردارد.

کریمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حضرتعالی موافقید خودروسازان فهرست هزینه ها و درآمدهای خود را روی یک سایتی به مردم اطلاع رسانی کنند، اظهارداشت: شفافیت یک اصل بسیار مهم در هرکشوری است بنابراین همه باید در راستای تقویت و گسترش این مهم در جامعه تلاش کنند.

وی گفت: شفافیت در تمامی زمینه ها به خصوص اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم افزود: شفافیت اقتصادی پیامدهای مثبتی بر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی دارد و به تبع درآمدهای مالیاتی، کیفیت زیرساخت های اقتصادی و خدمات عمومی را افزایش می دهد.

وی اذعان داشت: شفافیت باعث تسهیل نظارت بر فعالیت های اقتصادی و عملکرد دستگاه ها، سازمان و نهادها می شود.

کریمی در ادامه گفت: خودروسازان در خصوص قیمت تمام شده تولیدخودرو در داخل شفاف سازی و واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند.

وی افزود: قیمت تمام شده خودرو در برخی از سال ها در کشور کمتر از قیمت فروش بوده و دولت از خودروسازان مابه تفاوت دریافت می کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این مابه تفاوت به تدریج مستهلک و امروز خودروسازان مدعی هستند با توجه به افزایش نرخ ارز با ضرر و زیان خودرو تولید و عرضه می کنند.

وی افزود: تحمیل ضرر و زیان به خودروسازان به هیچ وجه شایسته نیست و از طرفی مردم هم بخواهند هزینه بالاتری نسبت به قیمت تمام شده واحدهای خودروسازی پرداخت کنند این هم معقول و منطقی به نظر نمی رسد.

کریمی بیان داشت: دستگاه های نظارتی مانند سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید با ورود به این حوزه، حسابرسی دقیقی از قیمت تمام شده واحدهای تولید خودرو در شرایط فعلی انجام دهند تا یک شرایط شفاف وخوبی هم به نفع مصرف کنندگان و هم به نفع تولید کنندگان در جامعه فراهم شود.


رادیو اقتصاد 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: