bazarnews

کد خبر: ۴۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
به گفته یک مقام آگاه دیپلماتیک در بروکسل، برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله آلمان و فرانسه، مخالف تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به‌دلیل حادثه رخ داده در تنگه کرچ هستند.

منابع آگاه دیپلماتیک در بروکسل به خبرگزاری «نووستی» گفته‌اند، برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا،از جمله آلمان و فرانسه، مخالف تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به‌دلیل برخورد پیش آمده چند روز قبل بین نیروهای مرزبانیروسیه با سه کشتی اوکراینی در تنگه کرچ هستند.  

روز گذشته "فدریکا موگرینی" مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرف این سازمان اعلام کرد که بروکسل نگران روند اوضاع در خلیج کرچ است و قصد دارد در هماهنگی با شرکای بین المللی اقداماتی را در این رابطه انجام دهد.

این مقام آگاه این خبرگزاری گفت: «بیانیه منتشره از سوی اتحادیه اروپا درباره حادثه خلیج کرچ، سه روز در حال بررسی و تصمیم گیری بود. لهستان پیشنهاد افزودن بندی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را داده بود، ولی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا،از جملهفرانسه و آلمان، چنین اقدامی را زودهنگام دانسته و عدم تمایل خویش برای اعمال فشار بر روسیه و اتخاذ تدابیر محدودکننده جدید علیه مسکو را اعلام کردند.»   

به گفته این دیپلمات، البته این بدان معنا نیست که اتحادیه اروپا در مجموع تصمیم به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه نخواهد گرفت.

 

تسنیم

برچسب ها: اروپا ، تحریم ، روسیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: