bazarnews

کد خبر: ۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
نماینده مردم پاکدشت در مجلس در گفتگو با بازار نیوز
نماینده مردم پاکدشت در مجلس در خصوص فساد های بزرگ بانکی که طی چند وقت گذشته اتفاق افتاد هشدار داد و گفت: هرجا که ظلم و تبعیض باشد حکومت هم به خطر می افتد.
محمد قمی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز اظهار داشت: مسائل مهمی که در اسلام تاثیر گذار است عدالت است و در این رابطه پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: حکومت‌داری با کفر باقی می ماند اما با ظلم هرگز. پس بدانیم که تبعیض افت بزرگی برای حکومت است و دولت هم مکلف است که طبق اصل عدالت که در قانون اساسی هم آمده است با چپاول‌گران و حقوق های نجومی و نابرابر برخورد کند چرا که با روح و اصل نظام هم‌خوانی ندارد.

وی اضافه کرد: کسی که 50 میلیون حقوق می گیرد با کسی که یک میلیون دریافتی دارد یک تبعیض آشکار است چرا که قدرت خرید یک کارگر ساده با کسی که حقوق نجومی می گیرد یکسان نیست. مردم هوشیار باشند که ما در مملکتی زندگی می کنیم که هزاران جوان خونشان برای اجرای عدالت ریخته شده است و قطعا با وجود بی عدالتی و تبعیض قطعا مشکلات زیادی برای جامعه ایجاد می شود.

وی با ارایه راهکارهای برای جلوگیری از فساد های بانکی و حقوق های نجومی خاطر نشان ساخت: دستگاههای نظارتی باید نظارت دقیقی داشته باشند، به طور مثال وقتی یک هیات مدیره تصویب می کند که مدیر عامل ماهی 100 میلیون تومان دریافتی داشته باشد برای این است که خود اعضای هیات مدیره هم ماهی 80 میلیون دریافتی دارند. در واقع قانون نباید دست این افراد را باز بگذارد و تا این حد به آنها اختیار دهد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس تاکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه و در واقع همه تشکیلات نظارتی مسئول هستند و باید دقت کنند. البته استثناهایی هم در پرداخت حقوق های بالا وجود دارد به طور مثال در وزارت نفت متخصصان خاک باید از نظر حقوق و مزایا تامین شوند و اگر دولت این افراد را تامین نکند کشورهای نفت خیز دیگر با حقوق و مزایای مکفی آنها را جذب خواهند کرد. پس دولت باید برای این گروه خاص تسهیلات ویژه ای در نظر بگیرد.

قمی خاطر نشان ساخت: هر کسی با هر سمتی باید حقوق خاصی از سوی دولت برایش تعریف شود به طور مثال وزرا از 5 میلیون بیشتر نگیرند و باید حقوقشون متعارف باشد. باید تعیین شود روسای سه قوه و قضات چقدر دریافتی داشته باشند که خارج از ضابطه نباشد و جالب اینجاست که بسیاری از مسئولین که باید 5 میلیون حقوق داشته باشند، 20 میلیون دریافتی دارند! چرا که در قالب حق شرکت در جلسات و بسیاری از مسائل از بیت المال حقوق می گیرند. همچنین افراد چند شغله هم باید بازنشسته شوند نه اینکه از یک صندوق دولت چند حقوق دریافت کنند.

قمی خواستار برخورد جدی دولت با خلافکاران و چپاولگران نظام بانکی و بیت المال در کشور شد و تصریح کرد: این دستور اسلام است که با خلافکار برخورد شدیدی شود. حضرت علی خطاب به مالک اشتر فرمود: "نباید مفسد و نیکوکار در نزد تو یکسان باشد". پس باید در سیستم حکومتی تشویق و تنبیه هم باشد و نه فقط اینکه از کار برکنار شوند.

وی در پایان تاکید کرد: کسی که چندین سال حقوق چند صد میلیونی از بیت المال دریافت کرده و طی این چند سال با سود بالا در بانک نگه داشته است چرا فقط از کار برکنار شود؟! چرا فقط در حد بحث و گفتگو در مورد این افراد چپاول‌گر همه چیز تمام می شود؟! چرا نباید در مورد کارگر ساده ای که با حقوق کمتر از یک میلیون تومان که کفاف زندگی اش را نمی دهد بحث و گفتگو نمی شود؟!
اینها مسائلی است که دولت باید به آن بپردازد نه اینکه در حد حرف ان هم در چند رو خلاصه شود. پس کی باید این افراد به سزای اعمال خود برسند؟! و امیدوارم هر چه زودتر همه چیز در این خصوص شفاف سازی شود.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: