bazarnews

کد خبر: ۴۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:
علی اکبری: انتخاب ما بین بد و بدتر است.جامعه ما به سویا نیاز دارد و مهم این است که این نیاز از هر منشایی برطرف شود.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار بازار نیوز مبنی بر علت افزایش چندبرابری واردات سویا از امریکا گفت: سویا و کلزا یک ماده روغنی هستند. ۹۰ درصد روغن مصرفی ما وارد می‌شود. حالا از هر منشایی که باشد، واردات باید صورت بگیرد. این که از کجا وارد بشود بستگی به تجار و دستگاه‌های مسئول این قضیه هستند، دارد. در کل مهم این است که نیاز جامعه باید رفع شود.

اکبری درباره این که چین با تعرفه‌ای که بر واردات سویا از امریکا گذاشته، وارداتش به صفر رسیده و در عوض ما بزرگترین وارد کننده سویا از امریکا شده ایم و این که چرا ما باید تا حدودی کاستی صادرات امریکا را با وجود این همه فشار اقتصادی و تحریم‌هایی که بر علیه مردم ما نهاده، جبران کنیم گفت: انتخاب ما بین بد و بدتر است. جامعه ما نیاز دارد و مهم این است که این نیاز برطرف شود. وضعیت چین با ما متفاوت است. برای مثال چین نزدیک به ۳۴۰ میلیون تن در سال گندم تولید میکند و ما حدود ۱۰ میلیون تن؛ بنابراین نمی‌شود این گونه قیاس کرد. در هر صورت اولویت ما باید موازنه بازار در تامین نیاز بازار باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: واردات سویای ما از امریکا مسئله ای سیاسی و استراتژیک نیست و بیشتر به نیاز جامعه بر می‌گردد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: