bazarnews

کد خبر: ۴۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت:
عباس پاپی زاده گفت: ضرورتی برای الحاق ایران به کنوانسیون پاریس در شرایط کنونی وجود ندارد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز : عباس پاپی زاده ، با بیان اینکه تعهدات در حوزه محیط زیست داخل کشور باید انجام شود، افزود: بهبود وضعیت خودروسازی و کاهش آلایندگی صنایع آلاینده باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه الحاق به کنوانسیون پاریس ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار برای کشور هزینه به همراه دارد، اظهارداشت: با وجود این نباید عجله ای برای پیوستن به کنوانسیون مورد نظر وجود داشته باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الحاق به یک کنوانسیون جهانی محدودیت هایی برای کشور به وجود می آورد همچنین باید تعهداتی انجام شود که تحقق این مهم برای کشور هزینه آور بوده و آزادی عمل را در برخی مسائل سلب می کند.

وی با اشاره به اینکه در مقابل یک کنوانسیون و توافق نامه بین المللی باید مزیت هایی را برای کشور به همراه داشته باشد، گفت: بدون شک با در نظر گرفتن مزایا و معایب یک کنوانسیون مسئولان کشور نسبت به الحاق به آن تصمیم گیری خواهند کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: بحث های متعددی در حوزه الحاق ایران به کنوانسیون پاریس در خانه ملت به ویژه کمیسیون کشاورزی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه الحاق به کنوانسیون پاریس برای ایران تعهد بیشتری ایجاد خواهد کرد و در مقابل مزیت های اندکی را برای کشور به ارمغان می اورد، اظهارداشت: کشورهایی مانند آمریکا از کنوانسیون پاریس خارج شده اند و کشورهایی مانند روسیه هم نسبت به خروج از آن در سال ۲۰۱۹ تصمیم گیری خواهند کرد. 

پاپی زاده با بیان اینکه انرژی با نرخ ارزان در اختیار مردم قرار می گیرد به طوری که ایران یکی از دو کشور نخست دارنده ذخایر عظیم نفت و گاز در جهان به شمار می رود، ادامه داد: الحاق به کنوانسیون پارس منافع کشورهای نفت خیز مانند ایران را به خطر می اندازد چرا که در کنوانسسون پاریس بر کاهش مصرف نفت و گاز تاکید شده است.

وی با بیان اینکه با پیوستن به کنوانسیون پاریس قیمت انرژی برای مردم ایران تا چند برابر افزایش خواهد یافت و کشور با مشکل جدی در این زمینه روبرو خواهد شد، گفت: در صورت پیوستن به کنوانسیون مورد نظر باید انرژی های نو مانند سامانه های خورشیدی جایگزین انرژی های فسیلی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: هر کیلو وات برق حاصل از انرژی خورشیدی ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان هزینه دارد در حالی که هزینه تولید هر کیلو وات برق در نیروگاه های سیکل ترکیبی ۸۰ تومان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موافقان پیوستن ایران به کنوانسیون پاریس بر دو مسئله تاکید دارند، اظهارداشت: نخست اینکه ایران جزئی از جامعه جهانی بوده و همکاری نکردن با کنوانسیون پاریس تبعاتی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی دومین تاکید موافقان پیوستن ایران به کنوانسیون پاریس را ایجاد آلودگی های ناشی از مصرف نفت و گاز عنوان کرد و ادامه داد: صرف هزینه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلاری برای عمل به تعهدات کنوانسیون مدنظر در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم ها امکان پذیر نیست.

پاپی زاده با بیان اینکه کشور نیازمند واردات تکنولوژی تولید انرژی بوده در حالی که چنین تکنولوژی هایی به ایران داده نمی شود به رادیو اقتصاد یادآور شد: هنگامی که آمریکا به عنوان بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای از کنوانسیون پاریس خارج می شود ایران نباید کاسه داغ تر از آش برای پیوستن به این کنوانسیون باشد.


رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: