bazarnews

کد خبر: ۴۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
سناتور آمریکایی:
یک سناتور دموکرات با اعلام این موضوع که ولیعهد عربستان مسئول قتل وحشیانه خاشقجی بوده تاکید کرد که دولت ترامپ این موضوع را مخفی کرده است.

سناتور "ریچارد بلومنتال" سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت در سخنانی اعلام کرد که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان مسئول قتل وحشیانه "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی بوده و دولت ترامپ نیز این موضوع را مخفی کرده است.

وی افزود: واکنش دیگر سناتورها درباره گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حاکی از آن است که "مایک پامپئو" وزیر خارجه و "جیمز ماتیس" وزیر دفاع، کنگره را گمراه کرده‌اند.

این سناتور دموکرات اضافه کرد:  گزارش سیا ولیعهد عربستان را محکوم می‌کند و دولت ترامپ می‌بایست این گزارش را در اختیار تمام اعضا سنا قرار می‌داد.

هفته پیش "جیمز ماتیس" وزیر دفاع و "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره حضور یافتند تا به سناتورها درباره نقش عربستان در قتل خاشقجی و همچنین جنگ یمن گزارش دهند. این دو مقام آمریکایی تلاش کردند تا مانع از آن شوند که سناتورها طرح پایان حمایت نظامی آمریکا از عربستان در جنگ یمن را به رای گذاری عمومی در کنگره بگذارند اما تلاش آنها ناکام ماند و سناتورها رای به ارائه این طرح در کنگره برای رای گیری عمومی دادند.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این جمع بندی رسیده است که "محمد بن سلمان"  ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول دست داشته است.

اما پس از این گزارش مقامات دولت ترامپ آشکارا این گزارش را رد کرده و پامپئو در جمع خبرنگاران گفت که هیچ گزارش مستقیمی وجود ندارد که ارتباط میان بن سلمان با قتل خاشقجی را نشان دهد.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: