bazarnews

کد خبر: ۴۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
ایران به این زودی‌ها نمی‌تواند برای این میدان گازی مشترک کاری کند، اما قطر تا همین جای کار ۲ برابر و نیم ایران از میدان گازی پارس جنوبی یا «گنبد شمالی» برداشت گاز داشته است.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : وزیر انرژی و صنعت قطر گفت، حضور دوحه  در اوپک هیچ ارزش افزوده‌ای برای این کشور نداشته است، در حالی که توسعه هر چه بیشتر صنعت گاز ارزش افزوده زیادی برای این کشور به همراه خواهد داشت.«سعد الکعبی»، وزیر انرژی و صنعت قطر گفت : خروج این کشور که فقط شش صد هزار بشکه نفت در روز تولید می کند، تاثیر چندانی در سازمان اوپک ندارد.حمله قطر به پارس جنوبی/پیامد منفی خروج قطر از اوپک برای ایران +اینفوگرافیک

حمدبن جاسم، نخست وزیر پیشین قطر نیز با انتشار پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود تصمیم دوحه را حکیمانه توصیف کرد. او تاکید کرده که «سازمان اوپک هیچ فایده ای ندارد و نه تنها هیچ چیز جدیدی به ما اضافه نکرده است بلکه فقط اهدافی را دنبال می کند که به ضرر منافع ملی ما تمام می شود.»

ایران دارای میدان مشترک گازی با قطر است و تلاش قطر برای سرمایه‌گذاری در این بخش همزمان با تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام می‌شود که به خروج شرکت‌های اروپایی از این کشور منجر شده است. ایران به این زودی‌ها نمی‌تواند برای این میدان گازی مشترک کاری کند اما قطر تا همین جای کار ۲ برابر و نیم ایران از میدان گازی پارس جنوبی یا «گنبد شمالی» برداشت گاز داشته است.

اینفوگرافیک زیر نشان می دهد که با وجود این که قطر از روسیه و ایران ذخایر گازی کمتری دارد اما در استخراج و صادرات گاز مایع در جهان در رتبه اول قرار دارد.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: