bazarnews

کد خبر: ۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
واکنش ترکاشوند به خبر بازارنیوز:
دبیرکل کانون صرافان گفت:: مسئولان اگر می‌خواهند با صرافی‌های غیرمجاز برخوردی کنند، من آدرس هایش را دادم؛ بفرمایند انجام دهند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: ترکاشوند در واکنش به گفتگوی بازارنیوز با پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس، که از وی خواسته بود برای صرافی‌های غیر مجازی که اعلام کرده بود وجود دارند، مصداق بیاورد، گفت: تمام مغازه‌هایی که سر در آن‌ها عنوان «سکه و صراف» نوشته شده، غیرقانونی هستند. خیلی از مغازه‌هایی که عنوان «سکه» نوشته اند، کار ارزی انجام می‌دهند و غیر قانونی اند. تنها صرافی‌هایی که نوشته اند «صرافی»، که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی هستند و شماره کد هم دارند، قانونی اند. من یک آدرس کلی دادم. مسئولان اگر می‌خواهند برخوردی کنند، من آدرس هایش را دادم؛ بفرمایند انجام دهند.

دبیرکل کانون صرافان درباره انگیزه برخورد با صرافی‌های غیر مجاز که با وجود بازدید همتی از بازار فردوسی همچنان فعالند و هنوز با آن‌ها برخورد نشده گفت: نمی‌دانم انگیزه‌ای وجود دارد یا خیر. اوضاع بهتر شده است. سال گذشته انگیزه‌ای نبود. الان یک مقدار بهتر شده و تا حدودی برخورد می‌شود، ولی باز هم به شکل قطعی نیست.

وی همچنین از اعطای مجوز از طرف اتحادیه‌ها به افراد برای فروش سکه گلایه کرد و گفت:سکه و مسکوکات صرفا در اختیار بانک مرکزی است. چون خود بانک مرکزی تولید کننده آن است. بانک مرکزی سکه را طبق مجوزی فقط به صراف‌های رسمی خودش میدهد. برخی اتحادیه‌ها به انحا دیگر راجع به فروش سکه مجوز صادر میکنند. مجوز‌ها که صادر می‌شوند، کار از سکه شروع می‌شود و بعد و وارد ارز می‌شوند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: