bazarnews

کد خبر: ۴۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه امروز – شنبه - کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم گفت: در این جلسه لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری بعنوان نماینده دولت و کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.

وی با بیان این که این لایحه در سال 86 به تصویب رسیده بود، توضیح داد: دولت اصلاحاتی را برای این لایحه در نظر گرفته بود که پس از تصویب آن در مجلس، با ایرادات شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که با اصلاحاتی در جلسه مورخ سوم مهر ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود، در جلسه مورخ 1397.07.18 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرارگرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به این شرح اعلام نظر شد: اشکال سابق این شورا با عنایت به عدم اعمال نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر مغایرت برخی مواد مصوبه با سیاست‌های کلی نظام کماکان به قوت خود باقی است، لذا مغایر بند 2 اصل 110 قانون اساسی شناخته شد.

این لایحه جزو لوایح چهارگانه مرتبط به FATF است که با اصرار مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: