bazarnews

کد خبر: ۴۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
امروز در بورس‌کالا اتفاق افتاد؛
امروز همچنان معاملات در اغلب تالارها به قیمت‌های پایه انجام شد، در این میان، پر‌ارزشترین معامله بورس‌کالا به وکیوم باتوم (شبندر) در حدود ۳۸.۵ میلیارد تومان تعلق داشت که نسبت به معامله قبلی تغییر قیمتی نداشت و در عرضه اختصاصی معامله شد.

امروز یکشنبه (18آذر)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود 230 میلیارد تومان داشتند که در 165 قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود 229 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار فرآورده‌های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 113میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

امروز همچنان؛ اغلب معاملات در تالارهای صنعتی، پتروشیمی و نفتی در قیمت‌های پایه و با حجمی کمتر از میزان تقاضا انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله بورس‌کالا هم به وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس (شبندر) (از میان فراورده‌های نفتی) در حدود 38.5 میلیارد تومان تعلق داشت که نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت.  گفتنی است این محصول امروز به طور خاص معامله شد.

 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد 39 هزار و 760 تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور چهار هزار تن قیر، یک هزار و 130 تن مواد پلیمری، 740 تن گوگرد و یک هزار و 743 تن مواد شیمیایی معامله شد.

امروز همچنان؛ اغلب معاملات در قیمت‌های پایه انجام شد. در این میان تنها معامله محصول «پتاس» مجتمع پتاس خور و بیابانک به طور رقابتی (3.9 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه) انجام شد. این محصول با قیمت کیلویی 1626 تومان در حجم 1000 تن فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود در 27 آبان، حدود 7.25 درصد افزایش قیمت داشت.

 بیشترین ارزش معاملات این تالار به وکیوم باتوم پالایش نفت بندر عباس (شبندر) (از میان فراورده‌های نفتی) در حدود 38.5 میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول تقریبا به قیمت پایه کیلویی 2572 تومان در حجم 15000 تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (17 آذر) شاهد تغییر قیمتی نبود. 

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به آمونیاک مایع پتروشیمی کرمانشاه در حدود 42 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 2086 تومان در حجم 20 تن فروخته شد. 

شایان ذکر است، 500 تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد.

 

تالار صنعتی 

همچنین امروز، یک هزار و 500 تن شمش آلومینیوم، 180 تن مس مفتول، 720 تن مس کاتد و 500 تن مس کم عیار نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران دادوستد شد.

امروز هم در ادامه روند اخیر، اغلب محصولات تالار صنعتی با قیمت پایه معامله شدند و مس کاتد (قیمت پایه 54228 تومان) و مس مفتول (فملی) ازجمله این محصولات بودند. باتوجه به ادامه کاهش تقاضا با توجه به ثابت ماندن عرضه دو محصول حاضر، کارشناسان معتقدند می‌توان انتظار را داشت که همچنان روند قیمتی این محصولات نزولی باشد.

در این میان، تنها محصول رقابت شده به شمش آلومینیوم 99.8 (فایرا) با 19.8 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی 22879 تومان معامله شد. گفتنی است، این محصول بیشترین ارزش را در حدود 34 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.شمش آلومینیوم ایرالکو نسبت به معامله قبلی خود در (11 آذر)  0.85 درصد افت قیمت داشت. 

همچنین امروز آهن اسفنجی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر نیز که به قیمت 1589 تومان عرضه شده بود، به دلیل نبود متقاضی معامله نشد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به مس کم عیار (سرباره G) (فملی) به میزان حدود 47.7 میلیون تومان تعلق داشت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 95 تومان در حجم 500 تن فروخته شد.  

 

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم مانندچند روز گذشته در این روز معامله هشت هزار تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

طی امروز «گندم خوراکی» همدان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی 992 تومان در حجم سه هزار تن معامله بیشترین ارزش معاملات را در حدود سه میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم خوراکی استان مرکزی به میزان حدودی 595 میایرد تومان تعلق داشت. این محصول با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی 992 تومان در حجم 600 تن معامله شد.  

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: