bazarnews

کد خبر: ۴۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
مروری بر پیام‌های ناظر؛
امروز،همزمان با افت ۱۹۲ واحدی شاخص شاهد کم تعدادتر شدن پیام‌های ناظران بورس و فرابورس بودیم به طوریکه در این روز سه نماد بازگشایی و تنها شش نماد متوقف شدند.

شاخص بورس تهران به رغم رشد 400 واحدی که در ابتدای معاملات داشت، در نهایت روز جاری را با افتی 192 واحدی به پایان برد و با از دست دادن مجدد کانال 167 هزار واحد، تا سطح 166 هزار و 891 کاهش یافت. در این روز به موجب پیام‌های ناظران بازار شش نماد متوقف و سه نماد بازگشایی شدند؛ «والبر» خبر از کامیابی در مزایده داد و «سیلام» اعلام کرد که سود پیش بینی شده این شکرت به زیانی تقریباً 14 میلیارد تومانی تبدیل شده است. «اتکام» نیز از تعدیل مثبت 35 درصدی به دلیل تغییر نرخ تسعیر ارز خبر داد.

«سیلام» زیان‌ده شد: نماد معاملاتی شرکت سیمان ایلام (سیلام) به دلیل کاهش درآمد پیش بینی شده و محقق کردن زیان، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که سود پیش بینی شده سال مالی جاری از 388 میلیون تومان پیش بینی شده به زیانی 13 میلیارد و 865 میلیون تومانی تقلیل پیدا کرده است. دلایل عمده تغییرات با اهمیت به شرح ذیل است 1-در اولین پیش بینی در آمد هر سهم‌، درآمد حاصل از فروش زمین شهر ایلام به مبلغ 65 میلیارد پیش بینی شده بود که این شرکت موفق به فروش آن نشده است. 2-به دلیل رکود بازار فروش سیمان داخلی و کاهش مصرف سیمان در بازارهای هدف شرکت و افزایش تعرفه گمرکی در صادرات محصولات به کشور عراق و مشکلات متعدد بویژه حمل و نقل، تناژ و مبلغ فروش شرکت در مقایسه با بودجه اولیه تحقق پیدا نکرده است.

«والبر» کامیاب در مزایده: نماد معاملاتی (والبر) متعلق به شرکت گروه دارویی البرز به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص فروش سهام داروسازی آتی فارمد و البرز زاگرس، متوقف شد. در این مزایده فروش سهام شرکت داروسازی آتی فارمد که معادل 35درصد از کل سهام شرکت نامبرده است به مبلغ کل 14 میلیارد و 473 میلیون تومان و 35 درصد از سهام شرکت البرز زاگرس به مبلغ 17 میلیارد و 468 میلیون تومان با موفقیت انجام شد. بر این اساس مبلغ حاصل از مزایده برای شرکت بالغ بر 31 میلیارد و 942 میلیارد تومان عنوان شده که ارزش دفتری آن در حساب‌های شرکت 19 میلیارد و 451 میلیون تومان است؛ مقرر شده است تا پرداخت مبلغ قرارداد طی پنج فقره چک به شرح مندرج در قررارداد فروش انجام شود.

«اتکام» و تعدیل مثبت 35 درصدی: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری (اتکام) متعلق به شرکت بیمه اتکایی امین بود. دلیل توقف این شرکت افزایش 35درصدی سود عملکرد واقعی سال97 در مقایسه با آخرین اطلاعات پیش بینی شده ناشی از تغییرات نرخ ارز و سود تسعیر ارز ناشی از آن عنوان شده است. با تسعیر این ارزها که عمدتاً دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس بوده‌اند سود هر سهم این شرکت از 26 تومان و سه ریال به مبلغ 35 تومان و شش ریال افزایش یافته است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970918

 

اقتصادآنلاین

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، پیام ناظر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: