bazarnews

کد خبر: ۴۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
یک روزنامه آلمانی در گزارشی با توجه به نزدیک بودن رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت از احتمال بالای شکست این توافق خبر داد.

روزنامه سوییسی"تاگس اسنایگر" با توجه به در پیش بودن رای گیری پارلمانی در انگلیس درباره توافق برگزیت احتمال شکست این توافق را بالا دانسته و نوشت ترزا می نخست وزیر انگلیس در معرض تهدید شکست توافق برگزیت در پارلمان این کشور قرار دارد.

این روزنامه سوییسی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا با توجه به این مسئله ترزا می می خواهد یک بار دیگر در بروکسل درباره برگزیت مذاکره کند؟

روز یک شنبه نخست وزیر انگلیس به اعضای حزب خود در این باره هشدار داد که علیه توافق صورت گرفته با بروکسل درباره برگزیت در پارلمان این کشور رای دهند. در صورت شکست برگزیت هم چنین کناره گیری ترزا می و انتخابات مجدد امکان پذیر است.

"جرمی کوربین" رهبر اپوزیسیون در انگلیس تنها این انتظار را دارد که سناریوی یک انتخابات مجدد در کشورش رخ دهد.

 به نوشته این روزنامه سوئیسی مخالفت پارلمان انگلیس با توافق برگزیت نا امنی های زیادی را با خود آورده و همچنین این خطر را ایجاد می کند که انگلیس دیگر اتحادیه اروپا را ترک نکند.

لندن گزارشات درباره به تعویق افتادن رای گیری درباره توافق برگزیت را نقض کرده است. یک سخنگوی دولت انگلیس در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است که رای گیری در این باره روز سه شنبه در پارلمان انگلیس برگزار می شود. پیش از آن روزنامه ساندی تایمزادعا کرده بود که ترزا می می خواهد زمان بیشتری برای مذاکرات در بروکسل به دست آورد تا از سقوط دولت خود جلوگیری به عمل بیاورد. به نوشته این روزنامه انگلیسی این یک حدس و گمان است.

به نوشته روزنامه انگلیسی ساندی تایمز، "می" می خواهد شرایط جدیدی را با بروکسل مورد بررسی قرار دهد.

این روزنامه سوییسی در ادامه گزارش خود این پرسش را مطرح کرد که اگر توافق برگزیت در پارلمان انگلیس شکست بخورد چه اتفاقی می افتد. سناریوهای مختلفی قابل تصور است که شامل یک رای گیری دوم در پارلمان تا خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا و انتخابات مجدد یا برگزاری همه پرسی دومی درباره خروج را شامل می شود.

وزیر خروج انگلیس در این باره در تلگراف نوشته است که دولت برای همه سناریوها آمادگی دارد، اما توافق خروج بهترین گزینه است.

وزیر کار انگلیس هم روز شنبه آشکارا درباره مدل مشابه نروژ برای کشورش به عنوان تصمیمB سخن گفت که می تواند اکثریت فراکسیون ها را به دست آورد. در این مدل انگلیس در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی می ماند. نروژ عضو منطقه اقتصادی اروپایی ((EWR بوده اما عضو اتحادیه اروپا نیست.اما منتقدان بر این باورند که این راه حل به مفهوم برگزیت نرم و ضعیف می باشد، آن ها نگرانند که در صورت تحقق  چنین سناریویی همه چیز مانند سابق باقی بماند.

وزیر کار انگلیس هم چنین برگزاری یک همه پرسی دوم را قابل تصور می داند. وی در این باره گفته است که در این صورت به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای خواهد داد.

انگلیس بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده می خواهد در اواخر مارس 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. بیش از صد نماینده محافظه کار انگلیس تا به حال این پیام را ارسال کرده اند که با توافق برگزیت موافقت نمی کنند. اپوزیسیون انگلیس نیز چنین سیگنالی را ارسال کرده است. بسیاری از وزرا و نمایندگان بلند پایه دولتی در انگلیس در اعتراض به شرایط موجود در روند برگزیت از سمت خود کناره گیری کرده اند و کناره گیری های بیشتر در روزهای آینده نیز قابل پیش بینی است.

"فرانس تیمر مانس" که به عنوان نامزد سوسیال دموکرات ها در انتخابات سال آینده اروپا مطرح است از انگلیسی ها در خواست رده است که برگزیت را متوقف کند. وی که سمت معاون رییس کمیسیون اروپا را دراختیار دارد دراین باره گفته است که دنیا واتحادیه اروپا از زمان همه پرسی خروج درسال2016 تغییر کرده است. وی در این راستا به خطراتی که از طرف سیاست های رییس جمهور روسیه و رییس جمهور امریکا اتحادیه اروپا را تهدید می کند اشاره کرده است.

مذاکره‌کنندگان برگزیت در اروپا و انگلیس بالاخره چندی پیش به توافقی در این باره دست یافتند، اما هیجانات و نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. مسئله کناره‌گیری وزرای کابینه انگلیس و احتمال رأی عدم اعتماد به "ترزا می"، نخست وزیر این کشور اقتصاد اروپا را ناامن کرده است.

"ترزا می" نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش‌نویس توافق برگزیت با رهبران اروپایی را به‌تصویب پارلمان برساند.

مخالفت‌ها از سوی برخی مقام‌های دولتی و نمایندگان مخالف، خطر رد شدن این توافق در پارلمان را افزایش داده است. این مسئله احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا 29 مارس 2019 میلادی بدون توافق را بیشتر کرده است.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رأی مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت و دولت ترزا می به‌درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل موارد زیر است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، ترزا می شغل خود را از دست خواهد داد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار می شود.

"کواسی کوارتنگ" نماینده محافظه کار انگلیس امروز یکشنبه تاکید کرد که رای گیری پارلمان درباره توافق برگزیت ترزا می با اتحادیه اروپا مطابق برنامه در روز سه شنبه انجام خواهد شد.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز تاکید کرد: تا آنجا که من می دانم روز سه شنبه درباره توافق برگزیت رای گیری خواهیم کرد و ما به دنبال پیروزی در این رای گیری هستیم.

حالا اتحادیه اروپا با نگرانی منتظر رای پارلمان انگلیس به توافق برگزیت است و باید منتظر ماند ودید چه سناریویی برای لندن رقم خواهد خورد و چه عواقبی خواهد داشت.

 

تسنیم

برچسب ها: آلمان ، برگزیت ، ترزا می
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: