bazarnews

کد خبر: ۴۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
گزارش توییتری/
خط فقر مناطق شهری تابستان 97 در تهران دومیلیون و هفتصد وبیست وهشت هزار تومان برآورد شده که تنها نسبت به بهار 97 حدود 300 هزار تومان برای یک خانواده چهار نفره افزایش دارد.

گروه کار و تعاون بازار نیوز: با توجه به فعالیت فعالان سیاسی، اقتصادی و رسانه ای در شبکه های اجتماعی،بازار نیوز به صورت روزانه مواضع کاربران این شبکه اجتماعی را منتشر خواهد کرد:

احسان بداغی خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران رشته توییت زیر را در صفحه‌ی خود منتشر کرد: 

آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس با موضوع برآورد خط فقر 6 ماهه نخست سال 1397 که امروز منتشر شد: خط فقر مناطق شهری تابستان 97 در تهران دومیلیون و هفتصد وبیست وهشت هزار تومان برآورد شده که تنها نسبت به بهار 97 حدود 300 هزار تومان برای یک خانواده چهار نفره افزایش دارد.

خط فقر 6 ماهه نخست امسال
مرکز پژوهش های مجلس: بعد از تهران، با اختلاف حدود 900 هزار تومان برای یک خانوار چهار نفره، هشت شهرستان بزرگ کشور با جمعیت بالای یک میلیون نفر قرار دارند که در آنها خط فقر تابستان 97 یک میلیون وهشتصد و ده هزار تومان برآورد شده که نسبت به بهار97 افزایشی حدود 200 هزار تومان دارد
مرکز پژوهش ها: بیشترین خط فقر برای مناطق روستایی تهران و البرز به دست آمده که برای تابستان 97،یک میلیون وپانصدوهفتاد وهشت هزار تومان برآورد شده. بعد از آن مناطق روستایی زنجان، کرمانشاه، اصفهان، قم و قزوین با اختلاف حدود 539 هزار تومان برای خانوار چهار نفره قرار دارند.

خط فقر 6 ماهه نخست امسال
مرکز پژوهش ها: نکته قابل توجه در خصوص مقایسه خط فقر روستایی و شهری آن است که خط فقر روستایی در تمامی خوشه ها در تابستان 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد بیشتری را نسبت به خط فقر شهری داشته است. این موضوع میتواند نشاندهنده افزایش شدت فقر در مناطق روستایی باشد.
نرخ تورم فقرا درتابستان 97 نسبت به 96: تهران 23/1 درصد/کرمانشاه، البرز، قم، تهران، شهرستان مشهد،شهرستان کرمانشاه، شهرستان کرج، شهرستان شیراز23/5 درصد/ستانهای اردبیل، خوزستان، خراسان رضوی، فارس، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد 26/6درصد و بقیه مناطق 25/4 درصد

خط فقر 6 ماهه نخست امسال
مرکز پژوهش های مجلس: خط فقر در بهار 1397 نسبت به بهار 1396 در مناطق مختلف کشور بین حدود 9 تا 11 درصد رشد داشته و این رشد برای تابستان 1397 نسبت به تابستان 1396 به حدود بین 22 تا 25 درصد رسیده است.
مرکز پژوهش های مجلس: با توجه به روند فزاینده شاخص عمومی قیمت ها در حالی که پیش بینی میشود تا پایان سال 1397 نرخ تورم نقطه به نقطه به حدود بین 40 تا 50 درصد برسد، خط فقر در ماه های آینده مجدداً افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود خانوارهای بیشتری به زیر خط فقر بروند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: