bazarnews

کد خبر: ۴۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰
استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با بازارنیوز:
عبده تبریزی گفت: به مردم عادی  توصیه کرد که به سمت این دو بازار بروند یا اگر می‌خواهند در ارز هم سرمایه گذاری کنند در صندوق‌های ارزی که تشکیل می‌شود سرمایه گذاری کنند.
گروه اقتصاد کلان: در حاشیه نشست نشست امنیت اقتصاد که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، عبده تبریزی، استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که مقصد بعدی نقدینگی با وجود بازار نزولی ارز، انقباضی بورس و راکد مسکن، کدام بازار خواهد بود گفت: در شرایط عادی مردم در کالا‌های غیر فیزیکی باید سرمایه گذاری کنند. این که ارز یا سکه سرمایه گذاری کنند ویژه کشور‌هایی مثل ماست که نتوانستند بازار‌های پول و سرمایه را درست کنند وگرنه معمولا فردی که در یک کشور توسعه یافته است یا پولش در بانک است یا در بازار سرمایه. چون در غیر از این دو مورد، ریسک برای مردم عادی قابل تحمل نیست. اگر مسلط به شرایط اقتصادی باشید به سمتی می‌روید که مردم عادی نمی‌روند، ولی باید به مردم عادی  توصیه کرد که به سمت این دو بازار بروند یا اگر می‌خواهند در ارز هم سرمایه گذاری کنند در صندوق‌های ارزی که تشکیل می شود سرمایه گذاری کنند.

این استاد دانشگاه در ارتباط با پیشبینی شخصی خودش از مقصد بعدی نقدینگی نیز گفت:تا الان ارز و طلا در ابتدای صف بود، ولی احتمالا این دو کنار بروند و دارایی‌های فیزیکی و سهام وضعشان بهتر شود. از نظر بنده مسکن هنوز آخر صف جذب نقدینگی است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: