bazarnews

کد خبر: ۴۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران می‌گوید که در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات اتوبوسرانی که باعث توقف تعدادی دستگاه اتوبوس نیز شده، تامین لاستیک است.

پیمان سنندجی درباره دردسرهای شهروندان برای شارژ بلیت اتوبوس گفت: در 400ایستگاه بی آر تی و 5هزار ایستگاه اینترنتی و  همچنین گیشه های مترو، امکان شارژ بلیت وجود دارد.

وی ادامه داد: ما دریافت پول نقد برای ایستگاه‌های بی آرتی را  ممنوع کردیم زیرا قابل کنترل نیست و به حساب برنمی‌گردد. من عذرخواهی میکنم اگر همکارام ما در برابر پول نقد، بد برخورد می‌کنند. ما پول نقد را تخلف می‌دانیم. اینکه در برخی از ایستگاه‌ها با موبایل شارژ می‌کنند، شرکت متولی شارژ بلیت برنامه‌ریزی کرده و مشکلی ندارد.

 سنندجی همچنین درباره توقف فعالیت تعدادی دستگاه بی‌آرتی نیز گفت: در آن مقطعی که اعضای شورای شهر تهران از سامانه‌ها ما بازدید کردند، فعالیت تعدادی اتوبوس متوقف شده بود که دلیل آن نداشتن قطعات بود. برخی از قطعات از خارج کشور وارد می‌شوند و ما در آن زمان مشکل تامین لاستیک داشتیم که خریداری کردیم و بخشی از مشکل رفع شد.

او اضافه کرد: ما 6هزار اتوبوس داریم و در هر برهه‌ای تعدادی از آن‌ها نیاز به اورهال کردن دارد. الان حدود 70 تا 80 اتوبوس ما متوقف هستند و نیاز به تعمیر موتور، تامین لاستیک و  روغن دارند. یکی از مشکلات اساسی ما تامین لاستیک است.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی همچنین درباره خرید اتوبوس‌های دسته دوم نیز گفت: معتقدم اگر نمی‌توانیم اتوبوس صفر وارد کنیم و عملا از سال 89 نیز این اتفاق افتاده، اتوبوس‌هایی وجود دارد که زیر پنج سال عمر دارد و بهتر از اتوبوس‌های دوازده ساله هستند.

‌قیمت آن بسیار کم‌تر از اتوبوس نو است، و در عین حال وقتی نمی‌توانید اتوبوس صفر بگیرید  و قیمت بسیار بالاست و قیمت بلیت بسیار پایین، چه باید بکنیم؟دست روی دست بگذاریم اتوبوس‌های قدیمی را نگاه کنیم؟ خب بهتر است اتوبوسی وارد کنیم که یکسال کم تر از 12سال عمر داشته باشند.

سنندجی همچنین درباره انتقادی که گفته می‌شود، به جای خرید فیلتر دوده، هزینه‌اش صرف خرید اتوبوس شود، گفت: هرکاری جایگاه خودش را دارد. فیلتر دوده مختص اتوبوس‌‌هایی با استاندارد یورو 3 است و جایگزین این اتوبوس‌ها، اتوبوس‌های بالای یازده و 12سال است. واقعیت این است که که در تهران مشکل ذرات کم تر از دونیم میکرون را داریم که راه‌حل این است که با فیلتر مشکل را حل کنیم.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: