bazarnews

کد خبر: ۴۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت:
هدایت الله خادمی گفت:در اقتصاد معیوب هر چه نرخ بنزین را افزایش دهم، چون در نهایت ارزش پول کاهش چشمگیری پیدا می‌کند مجددا نرخ بنزین و سوخت ارزانتر از کشور‌های دیگر می‌شود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : هدایت الله خادمی با انتقاد از طرح جدید برای سهمیه بندی سوخت گفت: در این ایده جدید گفته می شود به هر ایرانی ماهانه 30 لیتر بنزین داده شود، این سهمیه به فرد داده می شود و تفاوت نمی کند که فرد خودرو داشته باشد یا خیر.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال اینجاست افرادی که در روستاهای دور دست زندگی می کنند چطور قرار است به این سهمیه دسترسی پیدا کنند و در صورتی که خودرو نداشت باشند چگونه می تواند سهمیه خود را بفروش برساند.

نمایند مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با تعیین چنین سهمیه ای و امکان فروش آن، در واقع دکان جدیدی برای برخی افراد ایجاد می شود که این روش می تواند مضر باشد، از سوی دیگر حقی برای مردم ایجاد می شود که همیشه ماهی 30 لیتر بنزین داشته باشند.

انتقاد از طرح جدید سهمیه بندی بنزین

وی تاکید کرد: در حال حاضر  چندین میلیون نفر تحت پوشش امداد امام خمینی هستند و چندین میلیون در صف برای پیوستن به دستگاه های حمایتی اند، متاسفانه افراد قانع شدند با یارانه زندگی خود را بگذرانند و شاید دیگر به دنبال تولید و اشتغال نروند، در این شرایط اینکه سهمیه بنزینی برای فروش داشته باشند نیز شرایط را بدتر می کند.

خادمی در ادامه گفت‌وگو ، گفت: طرح جدید سهمیه بندی بنزین مناسب نیست.

وی در خصوص اینکه چه زمانی سهمیه بندی بنزین اجرایی می شود بیان داشت: اگر دولت با شرایط اقتصادی کنونی مواجه نمی شد در نهایت سهمیه بندی بنزین را اجرایی می کرد اما چون قیمت بنزین پایین است و قاچاق آن سودمند شده است،  دولت در اجرای سهمیه بندی بنزین تعلل می کند.

اقتصاد معیوب عامل قیمت ارزان بنزین است

این نماینده مجلس تاکید کرد: مشکل اصلی ما کاهش ارزش پول ملی است، اقتصاد ایران معیوب است و در این اقتصاد معیوب هر چه نرخ بنزین را افزایش دهم چون در نهایت ارزش پول کاهش چشمگیری پیدا می کند مجدد نرخ بنزین و سوخت ارزانتر از کشورهای دیگر می شود.

خادمی گفت: اگر در کشوری مانند امارات همواره نزخ بنزین 2 درهم است به این دلیل است که تناسب درهم با دلار حفظ شده است اما در ایران ارزش پول ملی معمولا روند کاهشی دارد و هر چه قیمت بنزین را افزایش می دهید در مقابل کشورهای دیگر ارزانتر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه در زمین کشورهای دشمن بازی کرده ایم و با خام فروشی فرصت توسعه را از خود گرفته ایم، در حالی که اگر پتروشیمی ها فعال شوند و فرآورده های نفتی داشته باشیم می توانیم کمبود بنزین را جبران کنیم و دست به واردات نزنیم و با سهمیه بندی نیز شرایط را کنترل کنیم.

نمایند مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به شرایط تحریمی  اقتصاد معیوب حاکم بر کشور در نهایت دولت به سمت سهمیه بندی بنزین می رود.


خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: