bazarnews

کد خبر: ۴۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:
محمد حسن نژاد از قاچاق روزانه ۲۲ میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد.

گروه بازرگانی بازارنیوز : مصرف سرانه بنزین در دنیا ماهانه به ازای هر نفر سه لیتر ولی در ایران ۴۰ لیتر است که متاسفانه ۲۰ درصد این میزان نیز قاچاق می شود.

وی همچنین اظهارداشت:سال گذشته دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بنزین مصرفی سوبسید پرداخت کرد که با احتساب ۲۰ درصد قاچاق ۴۰ هزار میلیارد تومان فقط به جیب قاچاقچیان سوخت ریخته شد در حالیکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در قالب بودجه عمرانی گیر مملکت نیامد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم قاچاقچی در شرایط حاضر از سوخت بیت المال به اندازه سهم کشور در قالب بودجه عمرانی است.

وی افزود: تنها راه رفع این مشکل فعال سازی کارت های سوخت است نه فقط برای وسائط نقلیه بلکه اختصاص سهمیه سوخت به تمامی افراد جامعه است.

حسن نژاد تصریح کرد: افرادی که ماشین دارد از سوخت خود استفاده وکسانی که ماشین ندارد می توانند سوخت خود را به دولت یا دیگر افراد جامعه بفروشند.

وی توضیح داد: قیمت تمام شده هر لیتر بنزین در حال حاضر پنج هزار و ۵۰۰ تومان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: دولت سالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فقط سوبسید بنزین پرداخت می کند یعنی هر لیتر بنزین را از پالایشگاه ها شش هزار تومان خریداری و با احتساب پرداخت پنج هزار تومان سوبسید لیتری هزار تومان به مردم می فروشد.

وی افزود: جلوگیری از قاچاق و مصرف بی رویه سوخت با توجه به پرداخت یارانه سنگین از سوی دولت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

حسن نژاد در ادامه با تاکید بر احیای سامانه‌های هوشمند کارت سوخت یادآورشد: این مسئله باعث جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی و مصرف بی‌رویه بنزین در جامعه می شود.


رادیو اقتصاد

برچسب ها: بنزین ، سوخت ، قاچاق ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: