bazarnews

کد خبر: ۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰؛
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا هر ۲ شرکت خودروسازی اسامی اعضای هیأت مدیره خود و شرکت‌های اقماری‌شان را از فردا در سایت این دو شرکت خودروسازی منتشر کنند.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90، مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل با حضور وزیر صنعت، مدیران عامل سایپا و ایران‌‌خودرو و معاونحقوق رئیس‌جمهور و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وزیر صنعت در این جلسه عنوان کرد که تولید خودرو در کشور در رکود قرار گرفته و باید تدابیری اندیشیده شود که از این رکود خارج شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: مدیرعامل ایران‌خودرو در این جلسه گفت ما به تمامی تعهدات‌مان در قبال مشتریان تا خرداد 97 عمل کرده‌ایم که این موضوع واکنش و مخالفت اعضای کمیسیون را در پی داشت.

خجسته خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع اعضای هیأت مدیره شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و شرکت‌های اقماری آنها نیز مورد بحث قرار گرفت و در این بخش در نهایت مقرر شد تا هر دو شرکت خودروسازی اسامی اعضای هیأت مدیره خود و شرکت‌های اقماری‌شان را از فردا در سایت این دو شرکت خودروسازی منتشر کنند.

وی افزود: در جلسه امروز موضوع تعداد کارکنان این دو شرکت و حقوق دریافتی آنان نیز مطرح شد و عنوان شد که در این دو شرکت مجموعاً 95 هزار نفر نیرو مشغول به کار هستند که 26 هزار نفر آنها مازاد هستند.همچنین در طول سال هزار و 100 میلیارد تومان حقوق مازاد به کارکنان این دو شرکت پرداخت می‌شود و از مدیران‌عامل ایران‌خودرو و سایپا خواسته شد تا این مشکل را رفع کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه مدیرعامل سایپا که ما در حال انجام تعهدات عقب‌مانده خود در قبال مشتریان هستیم و پس از جبران این عقب‌ماندگی انجام تعهدات این شرکت به روز خواهد شد.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه بر این نکته تأکید شد که شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در مواردی که ثبت‌نام و اقدام به خرید خودرو پیش از گرانی قیمت دلار بوده خودرو به قیمت ماقبل گرانی به مردم تحویل داده شود و درباره بعد از گرانی قیمت دلار هم خودرو با قیمت تمام‌شده به مردم تحویل داده شود و نه 5 درصد زیر قیمت بازار که البته مدیران عامل این دو شرکت بر این نکته تأکید کردند که 5 درصد زیر قیمت بازار مدنظر باشد.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: