bazarnews

کد خبر: ۴۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
در گزارش تازه ای که توسط سنای آمریکا منتشر شده و به بررسی دخالت های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور اختصاص دارد، اتهامات تندی به کرملین وارد شده است.

به گزارش سی نت، در این گزارش به صراحت ادعا شده هدف از دخالت های سایبری روسیه درانتخابات مذکور تضمین پیروزی دونالد ترامپ بر هیلاری کلینتون بوده است.

در ادامه این گزارش به تفصیل ادعاهایی در مورد سواستفاده روس ها از شبکه های اجتماعی آمریکایی مانند فیس بوک، توئیتر و یوتیوب برای ایجاد درگیری و اختلاف نظرهای تند سیاسی در میان آمریکایی ها در ماه های منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.

گزارش یادشده که برای استفاده و بهره برداری کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا تهیه شده است این هفته به طور رسمی منتشر خواهد شد. تهیه کنندگان این گزارش دستکاری اطلاعات را یکی از استراتژی های سیاست خارجی روسیه توصیف کرده اند و افزوده اند شبکه های اجتماعی به روسیه امکان داده اند تا این قابلیت خود را به طور گسترده توسعه دهد.

در این گزارش از اینکه روسیه در انتخابات آتی امریکا باز هم دست به چنین کاری بزند، ابراز نگرانی شده است. در بخشی از این گزارش چنین آمده: آشکار است که تمامی پیام های ارسالی روس ها به نفع حزب جمهوری خواه و به خصوص دونالد ترامپ بوده است. در این پیام ها راست گراها و محافظه کاران به حمایت از ترامپ ترغیب شده اند. در گروه های متتقد ترامپ نیز پیام هایی ارسال شده تا موجب گیجی و عدم تمرکز آنها شود تا این افراد در نهایت از رای دادن دلسرد شوند.

گزارش یادشده با تجزیه و تحلیل میلیون ها پیام ارسالی در شبکه های اجتماعی آمریکایی در سال ۲۰۱۶ تهیه شده و نویسندگان آن از اهمال مدیران شبکه های مذکور برای برخورد با این مشکل هم انتقاد کرده اند.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: