bazarnews

کد خبر: ۴۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
رییس شورای شهر تهران:
رییس شورای شهر تهران گفت:اگر اجازه دهیم افراطی گری و خشونت جایگزین میانه روی و مدارا شود، در خطر تکرار شدن آسیبهایی سنگینی هستیم که در سالهای نخست انقلاب به جامعه وارد شد.

محسن هاشمی در صد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: ابتدا سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را گرامی می داریم، ایشان از پاکترین و والاترین فرزندان ائمه محسوب می شوند وتنها غیرمعصومی هستند که امام معصوم زیارتنامه ایشان را انشا کرده اند. برکات حضور فاطمه معصومه درقم، موجب مرکزیت یافتن این شهر بعنوان حرم اهل بیت، گردید و انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه حاصل این حضور پربرکت است.

وی ادامه داد: همچنین امروز بمناسبت سالروز شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه  نامگذاری شده است، امروز روز بازگشایی دانشگاهها پس از انقلاب فرهنگی است که مصادف با روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی نرم و فرهنگی، با کمترین خشونت و خونریزی در مقایسه با انقلابهای مشابه در قرن بیستم به پیروزی رسید، تصریح کرد: اما جریانات افراطی رهبران این انقلاب را هدف حملات تروریستی و اقدامات خشونت آمیز قرار دادند.

وی اضافه کرد: ترور شهید مفتح، که یک صاحب نظر برجسته علوم اسلامی وانسانی بود در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، توسط گروهک فرقان که تحت تاثیر برداشتهای التقاطی و انحرافی  و افراطی از اسلام بودند و متاسفانه توسط برخی از چهره های انقلابی نیز ارائه می شد، موجب آسیب دیدن سرمایه های انقلاب و دامن زدن به خشونت و افراطی گری در جامعه شد.

هاشمی با بیان اینکه درس بزرگ حوادث تلخ اوائل انقلاب، لزوم حفظ مدارا، همدلی و وحدت در جامعه به رغم تفاوت در دیدگاهها و سلایق است، عنوان کرد: اگر اجازه دهیم افراطی گری و خشونت جایگزین میانه روی و مدارا شود، در خطر تکرار شدن آسیبهایی سنگینی هستیم که در سالهای نخست انقلاب به جامعه وارد شد.

وی ادامه داد: به همین جهت، این روز به عنوان نماد وحدت، نزدیکی ، گفتگو وتفاهم حوزه و دانشگاه نامگذاری شد و مساله وحدت حوزه و دانشگاه، که به معنای همگرایی، هم افزایی و روابط علمی میان این دو نهاد تاثیرگذار جامعه است بارها از سوی امام خمینی و رهبرمعظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه نخستین مقدمه وحدت، حفظ حرمت و احترام بزرگان حوزه و دانشگاه است، گفت: باید مراقب بود جریانات افراطی به بهانه شعارهای انقلابی ، نسبت به مخدوش کردن احترام مراجع معظم تقلید، علما  و اساتید حوزه علمیه و همچنین اساتید و پیشکسوتان دانشگاه اقدام نکنند و همچنین کرامت و احترام طلاب و دانشجویان جهت ایجاد فضای وحدت و همدلی تقویت شود.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: