bazarnews

کد خبر: ۴۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
قیمت نفت برنت روز جاری پس از یک عقب نشینی قابل توجه به مرز حمایتی اعلام شده در محدوده ۵۶ دلار به کم‌ترین رقم در ۱۴ ماه اخیر رسید. در این میان ادامه افزایش عرضه از سوی نفت شیل آمریکا و همچنین ادامه روند بدبینی به رشد اقتصادی جهان دو عامل تاثیرگذار در این افت عمیق بهای جهانی است.

قیمت نفت برنت در روز سه شنبه با کاهش 5.62 درصدی به کف قیمتی 14 ماه اخیر خود رسید. نفت وست تگزاس نیز با افتی مشابه برنت به رقم 46 دلار و 10 سنت بازگشت. با این حال قیمت نفت در روز چهارشنبه کمی از مسیر ریزشی خود را بازگشت.

 موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه اعلام نمود که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به طور غیر منتظره افزایش داشته همچنین در این گزارش آمده است که ذخایر بنزین نیز روند افزایشی را طی کرده است. براساس اظهارات این موسسه، کل ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 3.5 میلیون بشکه افزایش داشته است. اگر افزایش ذخایر نفت آمریکا به واسطه داده های رسمی دولت در روز چهارشنبه تایید شود این اولین افزایش ذخایر نفت آمریکا در طی سه هفته گذشته می باشد.

از دیگر عوامل فشار بر قیمت نفت در روزهای اخیر گزارش رکورد تولید در روسیه است. گفتنی است تولید نفت روسیه نیز این ماه به رکورد 11.42 میلیون بشکه در روز رسید. در مجموع قیمت نفت از ابتدای اکتبر سال جاری میلادی با افت 35 درصدی مواجه شده است. تشدید این ریزش در روزهای اخیر سبب شد تا سرمایه گذاران از نفت نا امید شده و به سوی اوراق قرضه آمریکایی روی آوردند. این هجمه از سرمایه گذاری در اوراق قرضه امریکایی سبب افت بازدهی این اوراق در ر زهای اخیر شده است.

به عقیده کارشناسان ادامه روند افت بازدهی اوراق قرضه آمریکایی سبب کاهش شاخص دلار در روزهای آینده خواهد شد که این امر امکان دارد سبب افزایش مقطعی قیمت نفت در ماه های ابتدایی سال آتی میلادی شود. از سویی دیگر تعهد کاهش تولید اوپک از ابتدای سال 2019 اجرایی می شود. به نظر می رسد این دو عامل می تواند در سه ماهه ابتدایی سال 2019 محرک قیمتی برای رشد بهای جهانی نفت شود.

نفت

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: