bazarnews

کد خبر: ۴۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
قیمت نفت در سه ماهه چهارم به شدت افت کرده و عربستان سعودی تحت توافق کاهش تولید اوپک، متعهد شده است تولید خود را کمتر کند.

گروه نفت و انرژی بازار نیوز: در بودجه سال ۲۰۱۹ که از سوی عربستان سعودی اعلام شده است، میزان هزینه ۱.۱۰۶ تریلیون ریال (۳۵۰ میلیارد دلار) پیش‌بینی شده است که ۷ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۸ خواهد بود. این در حالی است که قیمت نفت در سه ماهه چهارم به شدت افت کرده و عربستان سعودی تحت توافق کاهش تولید اوپک، متعهد شده است تولید خود را کمتر کند.

تحلیلگران در بانک سرمایه‌گذاری "الراجحی کپیتال" عربستان اعلام کردند این بودجه مستلزم قیمت نفت ۸۴ دلار در هر بشکه برای سال ۲۰۱۹ است که ۲۷ دلار بالاتر از سطحی است که نفت برنت تا روز سه شنبه معامله شد.

تا زمانی که قیمت نفت بهبود پیدا نکند، عربستان سعودی با بدهی رو به رشد یا تقاضا برای برداشت از ذخایر ارزی روبروست. بودجه این کشور از زمان ریزش قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ تحت فشار قرار داشته اما وزارت دارایی عربستان سعودی اعلام کرد انتظار دارد کسری تا سال ۲۰۲۳ صفر شود.| وزارت دارایی عربستان اعلام کرد درآمد نفتی عربستان سعودی با رشد ۳ درصدی صادرات، در سال ۲۰۱۸ به ۶۰۸ میلیارد ریال رسید که ۳۸ درصد رشد سالانه داشت. در این بین، درآمد غیرنفتی به ۲۸۷ میلیارد ریال بالغ شد که ۱۲ درصد رشد سالانه داشت.

رشد درآمد نفتی به عربستان سعودی اجازه داد کسری بودجه سال ۲۰۱۸ به ۱۳۸ میلیارد ریال محدود شود که کمتر از پیش‌بینی اکتبر این وزارتخانه برای کسری ۱۴۸ میلیارد ریال بود.| بر اساس گزارش پلاتس، استقراض دولت عربستان سعودی تا ۳۰ سپتامبر، ۱۴۶.۵ میلیارد دلار بود که یکی از بدترین عملکردها را در میان کشورهای منطقه خلیج فارس در بازار اوراق قرضه داشته است.

برچسب ها: نفت ، عربستان ، اوپک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: