bazarnews

کد خبر: ۴۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
دبیر کل کانون صرافان ایرانیان گفت: تامین ارز برای صرافی‌های بانکی به راحتی صورت می‌گیرد بنابراین این روزها شاهد نقش بیشتر این صرافی‌ها در مقابل غیربانکی‌ها هستیم.

رضا ترکاشوند با بیان این که متقاضی برای دریافت 23نوع ارز خدماتی کم است، تصریح کرد: صرافی‌های غیربانکی مجاز نیستند به غیر از 23نوع ارز خدماتی و تا سقف 2هزار دلار معامله انجام دهند و این محدودیت‌ها منجر به کاهش معاملات این دسته از صرافی‌ها شده است.

ترکاشوند تاکید کرد: خرید و فروش ارز خارج از 23مورد بخشنامه بانک مرکزی توسط صرافی‌های غیربانکی حرکتی غیرقانونی است و باید جلوی آن گرفته شود.

او با اشاره به بیشتر شدن نقش صرافی‌های بانکی در انجام معاملات، بیان کرد: این روزها نقش بانک‌ها در انجام معاملات ارزی بیشتر شده که دلیل آن هم این است که صرافی‌های بانکی از لحاظ ارزی بیشتر تامین می‌شوند و همین موضوع عرصه را برای سایر صرافی‌ها تنگ کرده است.

دبیر کل کانون صرافان اضافه کرد: این موضوع تاثیر بسیار زیادی در برچیده شدن دست دلالان از بازار ارز داشته و معاملات با کنترل و نظارت بیشتری انجام می‌شود.

ترکاشوند با تاکید بر ایجاد فضای رسمی به جهت پاسخ به نیاز ارزی همه متقاضیان، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بازار شفاف و رسمی برای انجام معاملات شکل نگیرد و نتوانیم نیاز متقاضیان ارز را به طور رسمی و کامل تامین کنیم، مبادی غیر رسمی و دلالان همچنان فعالیت خواهند کرد.

او همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های دلالان مبنی بر افزایش نرخ ارز و ترغیب متقاضیان به خرید ارز تاکید کرد: دلالان فقط برای تحریک بازار و فروش ارز‌های خود به بازار جو می‌دهند که با وجود اقدامات خوب بانک مرکزی نباید آن‌ها را جدی گرفت.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: